مشارکت دادن زنان در مسائل کشور مصداق اقامه عدل از سوی حاکمان است

خزعلی، با اشاره به اهمیت حضور زنان در جامعه و مناصب مختلف گفت: مشارکت دادن زنان در موضوعات مختلف کشور مصداقی از اقامه عدل از سوی حاکمان است.

به گزارش خبرنگار گروه زنان و خانواده خبرگزاری شبستان: نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن، صبح امروز دوشنبه ۱۸دی ماه در محل مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و تنی چند از دیگر مسوولان و همچنین مشاوران امور بانوان در نهادهای مختلف برگزار شد.

دکتر «انسیه خزعلی» طی سخنانی با اشاره به حوادث اخیر در غزه و کرمان گفت : این اتفاقات نشان داد که دشمن دست از سر ما بر نمی‌دارد و ما باید بایستیم و مقاومت کنیم چه اینکه در هر دو منطقه شاهد ایستادگی زنان بودیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: مشارکت دادن زنان در کلیه مسائل و موضوعات کشور به عنوان یکی از تکالیف عدل و اقامه عدل بر عهده حاکمان گذاشته شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دائما تاکید دارند که نباید سوءرفتاری با زن صورت بگیرد و ایشان تعبیر به مجازات سخت برای کسانی کردند که این ظلم را داشتند. لذا با توجه به این مساله و حکم قاطع قرآن و حکم حکومتی ما مبنی بر جاری کردن عدالت در جامعه، واقعیت آن است که هرجا از این مساله تخطی کردیم در واقع از عدالت خارج شده ایم و حکومت بدون عدل و برقراری قسط قطعاً متزلزل خواهد بود و سرمایه اجتماعی اش از بین می‌رود.

خزعلی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره نسبت به برابری جنسیتی تاکید داشتند، همچنین در برنامه هفتم که عدالت جنسیتی را مطرح کردیم عده ای آن را حذف و به برابری تغییر دادند ما نباید به دلیل سواستفاده دیگران به آنچه که معتقدیم توجه نکرده و یا آن را تغییر دهیم.

وی با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به زنان اظهار کرد: ما در سیره امام خمینی (ره) بکارگیری زنان شایسته و توانمند را مشاهده می‌کنیم، برای مثال خانم مرضیه دباغ که امام راحل تاکید بر این داشتند که این بانو برای ماموریت بروند در حالی که مردان دیگری بودند که می‌توانستند مأموریت ایشان را انجام دهند، اما امام خمینی (ره) تأکید بر استفاده از این بانو داشت، امام (ره) معتقد بود همه تبلیغات منفی غرب علیه اسلام با سفیر شدن یک زن می‌تواند به نحو شایسته پاسخ داده شود اما متاسفانه امروز در بسیاری از امور فرصت‌ها را از دست می‌دهیم، در فلسفه و حکمت نیز تدبیر منزل و تدبیر مُدُن را داریم که در همه این موارد مشارکت را شاهد هستیم. در قرآن کریم بیان شده که حتی برای از شیر گرفتن نوزاد با هم مشورت کنید.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: نگاه کل‌نگر را مرد و نگاه جزنگر را زن دارد؛ اما در بسیاری از موارد از این نگاه محروم شده ایم و تدبیرهایمان تکامل یافته نیست. اکنون نیاز به سخت افراز و نرم افزار داریم چراکه جنگ دشمن هم در این دو عرصه است. 

خزعلی گفت: اکنون بیش از ۶۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند، اما اینکه اجازه نمی دهیم بالا بروند یا نمی توانند در این جامعه پیشرفت کنند باعث این می‌شود که نتوانیم نمونه و الگو برای بانوان و دختران فراهم کنیم، به نظرم باید فرهنگ و نگاه تغییر کند؛ همه این استعدادها به همان میزان که بین مردان نخبه هست بین زنان هم هست. 


وی با اشاره به اینکه باید سن باروری و فرزند پروری بانوان مورد توجه قرار بگیرد، افزود: دهه شصت فعالیت و فرزندآوری بانوان هر دو در اوج قرار داشت، اما اکنون هر دو دچار تنزل شده است.
 

کد خبر 1743369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha