کسب رتبه پنجم کشوری مسابقات قرآن کریم توسط قرآن آموز شیروانی

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: هادی اسماعیل زاده، قرآن آموز شیروانی موفق به کسب رتبه پنجم کشوری در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم شد.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این قرآن آموز در بخش معارف در سطح  کشور در رشته نهج البلاغه که گنجینه هایی از مظهر العجایب والغرایب مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین(ع)است دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: آمار کل شرکت کنندگان این مسابقات در تمام رشته ها در مجموع ۴۴۵ نفر است که نسب به سال گذشته که حدود ۷۰ نفر بود، رشد قابل توجهی داشته به طوری که امسال به لطف الهی و برکت قرآن و عترت یک رشد ۶ و نیم برابری را شاهد بودیم.

علیپور عنوان کرد: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن، ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار شد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: بخش آوایی مسابقات این دوره شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، اذان و دعا خوانی بود که تیرماه امسال و همچنین بخش معارفی این دوره از مسابقات، مردادماه در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

علیپور اضافه کرد: ۶ نفر آقا و پنج خانم از استان در رشته های آوایی به مرحله پایانی این مسابقات راه یافتند و با سایر شرکت کنندگان به رقابت می پردازند.

کد خبر 1744177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha