۱۷۰۶ اثر به دومین جشنواره جایزه ملی غزل حسین منزوی ارسال شده است

حیدری از ارسال ۱۷۰۶ اثر به بخش غزل فارسی و ترکی دومین جایزه ملی غزل حسین منزوی خبر داد و گفت: ۳۱ اثر پژوهشی و ۱۰۰ اثر نیز در بخش مجموعه غزل(کتاب) از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است.

ایرانه حیدری، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به بخش‌های دومین جایزه ملی غزل حسین منزوی گفت: این بخش ها شامل غزل فارسی در قالب تک اثر، غزل ترکی تک اثر و مجموعه غزل (کتاب) است که تاریخ انتشار آثار از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ باشد و بخش پژوهش، مقاله، کتاب و پایان نامه را نیز شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های جایزه این رویداد هم شامل بخش اصلی «آزاد» و بخش ویژه «خانواده و هویت ایرانی» است، تصریح کرد: در بخش غزل فارسی و ترکی ۱۷۰۶ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در زنجان ارسال شده است همچنین در بخش پژوهشی ۳۱ اثر و بخش مجموعه غزل(کتاب) نیز ۱۰۰ اثر ارسال شده است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیده ها ۲۸ دی ماه برگزار خواهد شد، گفت: جوایز بخش کتاب (مجموعه غزل، کتب پژوهشی، پایان نامه و مقاله) شامل برگزیده اول مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، برگزیده دوم مبلغ ۷۰ میلیون ریال، برگزیده سوم مبلغ ۵۰ میلیون ریال و شایسته تقدیر ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی ادامه داد: جوایز بخش تک اثر نیز شامل برگزیده اول مبلغ ۸۰ میلیون ریال، برگزیده دوم مبلغ ۶۰ میلیون ریال، برگزیده سوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال و شایسته تقدیر ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.در بخش ویژه نیز هیات داوران به سه اثر برگزیده مبلغ ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهند کرد.

حسین منزوی، غزل سرای برجسته معاصر، در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد. وی از سنین جوانی سرودن شعر را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ به عنوان شاعر خود را مطرح کرد و غزل های او مورد توجه غزل سرایان قرار گرفت.

از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که از آن جمله می توان به کتاب های' با عشق در حوالی فاجعه'، 'از شوکران و شکر'، ' با عشق تاب می آورم'، ' حنجرهٔ زخمی تغزل' و گزیده اشعار 'از ترمه و تغزل' اشاره کرد.

حسین منزوی در سال ۱۳۸۳ پس از مدتها تحمل رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

کد خبر 1744221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha