۲۶زوج بیجاری راهی خانه بخت شدند/ازدواجی که بدون تشریفات برگزار شد

همزمان با آغاز ماه رجب‌المرجب، ۲۶ زوج بیجاری در ازدواجی آسان روانه خانه بخت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، آغاز ماه پر برکت رجب و اعیاد پیش روی این ماه  بهانه‌های خوبی‌ست که جشن عروسی زوج‌های جوان برپا شود، آن‌هم عروس و دامادهایی که برای رفتن به خانه بخت نیاز به همیاری دارند.

وارد سالن که می شوی صدای هلهله و کف و دست می‌پیچد  و ۲۶ زوج جوان وارد سالن می‌شوند و دختر بچه‌ای که روی سرشان گل‌برگ می‌ریزد زیبایی خاصی به این محفل پر از شادی بخشیده است.

۲۶زوج بیجاری راهی خانه بخت شدند/ازدواجی که بدون تشریفات برگزار شد

زوج هایی که با هزاران امید به اینجا آمده‌اند تا با کمک مسوولان بتوانند راهی خانه بخت شوند و بتوانند زندگی پر از عشق و آرامش را آغاز کنند.

اهدای جهیزیه به نوعروسان از برکات انقلاب اسلامی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار در این مراسم با اشاره به اینکه اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان از یرکان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آیین جشن ازدواج ۲۶ زوج جوان در شهرستان بیجار  با همکاری دستگاه های مختلف در راستای ترویج ازدواج اسان برگزار شده است و زوج‌هایی در سراسر شهرستان به‌خانه بخت می‌روند.

 حسین رجب پور افزود: قرارگاه محرومیت زدایی و مردمیاری بسیج سازندگی شهرستان، اقدامات شایسته ای در محور ماموریت خود انجام داده است که اهدای این سری جهیزیه ها نیز در همین راستا صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این ۲۶سری جهیزیه به مناسبت آغاز ماه رجب و به ارزش هر یک سری جهیزیه ۴۰۰میلیون ریال است.

جوانان از هزینه‌های غیرضروری در امر ازدواج جلوگیری کنند

وی ادامه داد: ازدواج آسان به معنای آن است که اقلام اساسی را می‌توان با کمترین هزینه تهیه کرد و از برخی هزینه‌های غیر ضروری و دست و پاگیر جلوگیری کرد.

رجب پور اظهارداشت: اهدای سری جهیزیه توسط سپاه و کمیته امداد، برای الگو پذیری جوانان از ازدواج آسان است.

وی اهدای ۲۶سری جهیزیه به جوانان  بیجاری را در راستای ازدواج اسان دانست و ابراز داشت: برگزاری چنین مراسماتی و اهدای جهیزیه به نوعروسان  از برکات انقلاب اسلامی است.

رجب پور گفت: مقام معظم رهبری به مسئله ازدواج اسان جوانان اهمیت زیادی می دهند و همواره بر ازدواج اسان جوانان تاکید دارند.

وی بر لزوم الگو گیری سایر جوانان از چنین ازدواج های اسانی تاکید کرد و بیان داشت: این ازدواج ها باید الگویی برای سایر جوانان باشد تا انها نیز هزینه های اضافی خود را کاهش دهند و رزندگی مشترک خود را تشکیل دهند.

شرایط لازم برای کاهش سن ازدواج فراهم شود

فرمانده سپاه بیجار بر لزوم رفع موانع ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: باید شرایط را  برای کاهش سن ازدواج فراهم کنیم چرا که امروزه متاسفانه سن ازدواج افزایش داشته و باید تلاش کنیم این سنت حسنه در سن مناسب برای جوانان رقم بخورد.

وی اضافه کرد: توجه به جوانان و اقشار ضعیف جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید شرایط در تلاش لازم در راستای ازدواج اسان جوانان فراهم شود.

رجب پور خاطر نشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج و معضل طلاق از مشکلات اساسی جامعه است که حل این مشکلات نیازمند همکاری و مساعدت همه بخش‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: جهیزیه‌ها شامل پنج کالای اساسی و تولید داخلی، شامل یک یخچال، تلویزیون، لباس‌شویی، جاروبرقی و اجاق گاز  است که با همیاری کمیته امداد،به نوعروسان نیازمند شناسایی شده، اهدا شد.
شرایط لازم برای ازدواج جوانان فراهم شود.

ازدواج از نشانه‌های پروردگار برای تشکیل خانواده است

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار نیز در این مراسم اظهار داشت: ازدواج یکی از نعمات خداوند است و خدا می فرماید یکی از نشانه های خدا برای بندگان تشکیل خانه و خانواده است.

۲۶زوج بیجاری راهی خانه بخت شدند/ازدواجی که بدون تشریفات برگزار شد

حجت الاسلام علم الهدی افزود: زوجین باید در امر ازدواج جایگاه خود را بدانند و متوجه باشند نهاد خانواده به چه اندازه مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد: زن و شوهر هریک تکالیفی نسبت به هم دارند و باید تلاش کنند تا با تفاهم در کنار هم زندگی کنند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار عنوان کرد:زوجین باید انتخاب درست داشته باشند و با شناخت کامل یکدیگر را انتخاب کنند.

عدم اعتقاد از دلایل تزلزل خانواده است

وی تاکید کرد: ایمان و اعتقاد زوجین نیز اهمیت زیادی دارد و یکی از دلایل تزلزل خانواده عدم اعتقاد است اگر زوجین معتقد باشند خداوند ناظر بر رفتار و اعمال انها است رابطه ها به خوبی و مسالمت آمیز برقرار می شود.

علم الهدی بر لزوم دوری از تجملات در زندگی تاکید کرد و ابراز داشت :حساسیت زوجین باید از روی موارد ظاهری برداشته شود و زن و شوهر به کیفیت زندگی خود توجه کنند و همچنین داشتن اخلاق نیکو  از دیگر عوامل پایداری زندگی است.

وی با بیان اینکه خانواده ها با ایجاد شرایط آسان، امکان ازدواج جوانان را فراهم کنند گفت: کمک به تشکیل زندگی زوج های جوان را از بهترین کارها است و  با کمک های مومنانه می توان آرامش را به جامعه تزریق کنند.

گفتنی است، در ادامه ایین نمادین جاری شدن خطبه عقد جوانان برگزار شد.

امروز ۲۶ زوج بیجاری با کمک و همت مسولین توانستند راهی خانه بخت شوند و انتظار می رود این روند همچنان ادامه پیدا کند تا شاهد افزایش امر ازدواج اسان در جامعه باشیم.

کد خبر 1744386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha