تعامل و همکاری کشورهای اسلامی در حل مساله غزه اثر دارد

حجت الاسلام پور ذهبی با بیان اینکه رژیم صهیونستی در طول این ۴۳ سال تا این اندازه افکار جهانی را جریحه دار نکرده بود گفت: گفتگو میان کشورهای اسلامی و برگزاری همایش هایی مانند طوفان الاقصی در حل مساله غزه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام  والمسلمین «عبدالرضا پور ذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: در رابطه با وقوع اتفاقاتی مانند جنگ غزه که یک بخشی از جهان اسلام تحت تاثیر قرار می گیرد و انسان هایی به شهادت می رسند و قلب هایی جریحه دار می شوند تنها چیزی که  تا حدودی می تواند به آرامش و تلطیف این فضا کمک کند، رد و بدل شدن گفتگوهایی است که برای مقابله با آن اتفاقات ناگوار مطرح می شود و یا تدابیری که برای آینده مردم آن سرزمین صورت می گیرد ضمن اینکه بایستی این گفتگوها به قدری بیان و مطرح شوند تا به گوش جهانیان برسد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به نقش طوفات الاقصی در گسترش اسلام به خارج از مرزهای  جهان اسلام بیان کرد: وقتی یک مکتب یا قومیتی مورد هجمه قرار می گیرد یا مظلوم واقع می شود به نظرم این واقعه باعث شهرت بیشتر آن قومیت یا مکتب می شود.

وی ادامه داد: درجنگ غزه با وجود اینکه تمام دنیا شناخت کافی از جنایت های اسرائیل ومظلومیت فلسطین داشتند و با توجه به فعالیت هایی که در طول این ۴۳ سال علیه این رژیم غاصب صورت گرفته ولی تا این اندازه افکار جهانی جریحه دار نشده بود به گونه ای که در زمین های ورزشی، استودیوم ها و از سوی افراد خاص نسبت به این مساله موضع گیری شد. هر چند دستاورد خوبی داشت اما هزینه سنگینی هم به دنبال داشت.

حجت الاسلام پور ذهبی با اشاره به نقش مقاومت مردم فلسطین در یمن گفت: وقتی افراد ببینند چیزی برای از دست دادن ندارند ضمن اینکه اعتقادات  دینی و اسلامی هم داشته باشند، وقوع هر اتفاقی امکانپذیر است به نظرم مقاومت مردم کشورهای مسلمان مانند ایران، عراق، سوریه و فلسطین باعث ایجاد نوعی شجاعت، حرکت  و به جوش آمدن غیرت مردم یمن شدند لذا امیدواریم مردم یمن با این دستاوردی که داشتند پیروز شوند.

کد خبر 1744540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha