بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جریان این بازدید دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران را مایه افتخار دانست و بر حمایت از نخبگان حوزه پزشکی تاکید کرد.

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از فعالیت های این دانشگاه در حوزه های آموزش، پژوهش، بین الملل و توسعه فناوری ارائه و تاکید کرد: پژوهش و توسعه فناوری باید در راستای علم نافع و اثربخش برای جامعه باشد و نتایج هر پژوهش در زمینه فناوری باید در جامعه دیده شود.
وی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی از ۵۰ کشور در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تنها شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرد تا تدبیری برای حل مشکل جذب اعضای هیئت علمی پزشکی اندیشیده شود.
وی گفت: اولین مرکز فناوری های سرطان در ساختمان جدید بیمارستان امام خمینی(ره) راه اندازی شد و از دیگر کارهای در حال انجام احداث بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی است. همچنین شعبه جدید بیمارستان امام خمینی(ره) در خرداد سال آینده افتتاح خواهد شد.قناعتی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۲۲ کشور مدیترانه شرقی، رتبه اول در پژوهش را دارد.
در ادامه این بازدید دکتر سرکار رئیس پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی اظهار کرد: حدود ۴۰ محصول در بازار داریم که از درون آن ۷ شرکت دانش بنیان راه اندازی شده است. تعداد زیادی ثبت اختراع داریم که مهندسی معکوس نیست هرچند که مهندسی معکوس هیچ ایرادی ندارد.
وی گفت: همه فناوری هایمان که منجر به ساخت و تجاری سازی محصول شده است، ثبت اختراع در آمریکا و اروپا را دارد و جذابیت و نوآوری در این محصولات وجود مشاهده می شود.
رئیس پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی گفت: متاسفانه ورود تجهیزات پزشکی درحال انجام است در صورتیکه به تولیدات داخلی توجهی نمی شود.
رئیس پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی اضافه کرد: در بازدید از مرکز آموزش مهارت های پیشرفته پزشکی، سه شرکت، حدود ۱۱ محصول خود را از جمله سیمولاتورهای جراحی، ربات جراح سینا، دستگاه نویگیشن و دستگاه پزشکی هسته ای را ارائه کردند. دکتر عبدالاحد دستگاه های حوزه سرطان و دکتر قدیری محصولاتی را که طراحی و ساخته اند، معرفی کردند.

کد خبر 1744586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha