تدارک مفصل آستان سیدالکریم(ع) برای لیلة‌الرغائب و اعتکاف

اعتکاف ۳۰۰ نفره برادران در آستان حسنی
تدارک مفصل آستان سیدالکریم(ع) برای لیلة‌الرغائب و اعتکاف

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ویژه برنامه های ماه رجب، لیله الرغائب و مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع) را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خصوص وِیژه برنامه های آستان در ایام ماه رجب در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان به شب لیله الرغائب اشاره کرد و گفت: اولین شب جمعه ماه رجب، شب لیله الرغائب یا شب آرزوهاست به همین مناسبت در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء ویژه برنامه ای به همین مناسبت تدارک دیده شده است که با سخنرانی حجت الاسلام سید جواد بهشتی در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت ۲۰ آغاز می شود. 

حجت الاسلام عرفاتی افزود: همچنین بعد از برنامه سخنرانی؛ قرائت دعای کمیل توسط حاج سعید حدادیان و مداحی محمد حسین حدادیان انجام خواهد شد که این برنامه به صورت زنده از شبکه پنجم سیما پخش خواهد شد.

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از برگزاری محل ویژه قرآنی همزمان با شب آرزوها خبر داد و گفت: تدبر و توسل به خداوند در این شب بهترین اعمال است. دومین مراسم کمیل آستان ساعت ۳۰ دقیقه بامداد در محل مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود. برنامه ها تا بامداد ادامه دارد و بعد از نماز صبح مراسم قرائت دعای ندبه در شبستان امام خمینی با حضور مشتاقان برگزار می شود.

وی ادامه داد: آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هر هفته برنامه های ثابتی دارد که از آن جمله می توان به درس هایی از صحیفه سجادیه با هدف سبک زندگی معنوی به صورت کاربردی با سخنرانی حجت الاسلام محمد صادق کفیل برگزار می شود اشاره کرد، همچنین سه شنبه ها از ساعت ۱۶ جلسات درس اخلاق آیت الله منفرد در شبستان امام خمینی حرم برگزار می شود. آیت الله منفرد حدود چهار دهه شاگرد آیت الله بهجت بوده اند و جلسات اخلاقی ایشان یکی از جلسات اخلاق مطرح در شهر ری محسوب می شود.

حجت الاسلام عرفاتی گفت: سلسله جلسات تحکیم خانواده با موضوع خانواده ای مثل بهشت و در حوزه ارتباط بین فرزند و پدر و مادر با تاکید بر آموزه های دینی و یافته های تجربی با حضور حجت الاسلام تراشیون سه شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: سلسله جلسات درس هایی از نهج الابلاغه توسط حجت الاسلام اکبری پنجشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء؛ سلسله جلسات سبک زندگی دینی با حضور دکتر پسندیده جمعه شب ها و تفسیر موضوعی حجت الاسلام سید جواد بهشتی پنجشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه های فرهنگی و معارفی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

حجت الاسلام عرفاتی در خصوص برنامه اعتکاف آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در مسجد جامع بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام پس از طی مراحل ثبت نام اولیه و قرعه کشی از میان ثبت نام کنندگان با حضور ۳۰۰ نفر از منتخبین از پنجم بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطر نشان کرد: با توجه به عدم وجود زیر ساخت های لازم برای برپایی مراسم اعتکاف ویژه بانوان در مسجد جامع آستان میسر نیست و این مراسم تنها ویژه آقایان برگزار می شود.

وی گفت:  تمامی هزینه های فرهنگی مراسم اعتکاف آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برعهده آِستان می باشد و تنها مبلغ ناچیزی ویژه غذا از معتکفین گرفته می شود.

کد خبر 1744853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha