تندیس جشنواره فیلم آسیایی چشم سوم به «دسته دختران» رسید

تندیس بخش بین‌الملل بیستمین دوره جشنواره فیلم آسیایی چشم سوم به فیلم «دسته دختران» از جمهوری اسلامی ایران رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزیدگان بیستمین جشنواره فیلم آسیایی چشم سوم در مراسم اختتامیه که در روز پنجشنبه، ۲۸ دی‌ماه برگزار شد، مشخص شدند و تندیس بخش بین‌الملل آن از میان ۱۹ فیلم از کشورهای مختلف به فیلم سینمایی «دسته دختران» از کشورمان رسید.

این جشنواره ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه برگزار شد و در بخش بین‌الملل آن، ۱۲ فیلم از کشورهای اندونزی، مصر، نپال، بنگلادش، مالزی و سریلانکا و ۷ فیلم با تمرکز بر سینمای ایران از کشورمان به نمایش در آمد.

در کنار فیلم‌های آسیایی، بخش رقابتی جشنواره نیز به فیلم‌های هندی و فیلم‌های مراتی (زبان ایالت ماهاراشترا) اختصاص داشت.

جشنواره فیلم آسیایی چشم سوم در بمبئی و تانا برگزار و فیلم‌های منتخب این جشنواره در سینما سیتی لایت، دانشکده تاکور به نمایش در آمدند.  بخش فیلم هندی شامل ۱۲ فیلم به زبان‌های مالایالام، کانادا، تلوگو، بنگالی، آسامی و مراتی بود.

به مناسبت صدمین سالگرد تولد کارگردان معروف بنگالی، مرینال سن، جشنواره بخش جداگانه‌ای از فیلمهای او داشت. همچنین، امسال جایزه ویژه فیلم نویسی به یاد سودیر ناندگاونکار اهدا شد.

همراه با نمایش فیلم، گفت‌وگوهای آزاد با حضور اعضای برجسته هیأت داوران، کلاس‌های مهارت افزایی با حضور کارگردانان و تکنسینها در طول جشنواره برگزار شد.

تماشاگران این جشنواره که نوعا از دست اندرکاران سینمای هند بودند از جذابیت و تأثرگذاری شایان توجه فیلم دسته دختران یاد کردند و خواستار حضور عوامل فیلم برای تبادل تجربیات و گسترش روابط سینمایی دو جانبه بودند.

کد خبر 1745239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha