تقویت همکاری های تجاری در استان های مرزی با کشورهای همسایه ضروری است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: می‌طلبد که همکاری‌ های تجاری در استان های مرزی تقویت شود و دو طرف اجرای توافقنامه‌ امنیتی را با جدیت پیگیری کنند چرا که با کاهش فقر در استان های مرزی و ریشه‌کن کردن تروریسم، صلح و ثبات در منطقه نیز حکمفرما می شود و دست بیگانگان برای فتنه انگیزی بین دو ملت هم بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۶ بهمن ماه)  حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، گفت: نقش‌آفرینی زینب‌ کبری(س) در کربلا، نشان‌ دهنده این‌ که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

امام جمعه جازموریان افزود: آن حضرت کاری کرد دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده، مخالفین خود را قلع و قمع کرده، بر تخت پیروزی تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود داغ ننگ ابدی بر پیشانی‌اش بخورد و پیروزی او به یک شکست تبدیل شود.

وی اظهار کرد: حضرت زینب (س) نشان داد که می‌توان حجب و عفاف زنانه را تبدیل به عزت مجاهدانه و یک جهاد بزرگ تبدیل کرد و آن حضرت الگویی برای همه مردان و زنان بزرگ عالم است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار پنج مأموریت محوری شامل موعظه،
دعوت به تقوا، نیازسنجی و مخاطب‌ شناسی، دلسوزی برای مردم و محبت ورزیدن به آنها و تشویق آحاد مردم به حضور در میدان‌های مختلف را بر عهده ائمه جمعه گذاشتند.

خطیب جمعه جازموریان عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ۵۰ دقیقه ای در بیانات شان ۹۹ بار از کلمه «مردم» نام بردند.

وی خاطرنشان کرد: نقطه کانونی، نخ تسبیح و دال مرکزی بیانات نورانی رهبر معظم انقلاب، کلید واژه «نماز جمعه، نماز مردم؛ ائمه جمعه، در خدمت مردم» بود زیرا ما مسئولان نوکر و خدمتگزار مردم هستیم و اعتبار و آبروی ما به این است، اسلام این را برای ما معین کرده و ما حقی به گردن مردم نداریم بلکه مردم به گردن ما حق دارند چون مردم هستند، ما هستیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به انتخابات پیش رو، تاکید کرد: مردم باید بدانند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف، تعیین‌ کننده‌ امنیت ملی است اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند این‌ که شما می‌بینید دشمن‌ های پررو، وقیح و گردن‌ کلفت در مقابل جمهوری اسلامی از هر عمل سختی اجتناب می‌کنند، به‌ دلیل حضور مردم است و به‌ معنای واقعی کلمه می‌ترسند این‌ها تحلیل نیست، این‌ که عرض می‌کنم، واقعیاتی است که مستندهای آنها جزء مسلمات است.

امام جمعه جازموریان ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند؛ «دشمنان به دلیل حضور مردم است که تاکنون نتوانسته‌اند تعرّض کنند. گاهی می‌شنویم و در گذشته شنفته‌ایم که بعضی‌ها گفته‌اند "ما که آمدیم مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه‌ جنگ را از سر کشور برداریم، نه! این حرف‌ها، حرف‌های درستی نیست؛ از بنده بشنوید! آنچه سایه‌ جنگ را، سایه‌ تعرّض دشمن را در طول این سال‌های متمادی از سر این کشور رفع کرده، حضور مردم بوده است عصبانیت دشمن ناشی از این است که شما مردم هستید».

وی با اشاره به تحرکات اخیر و واکنش سریع و قاطعانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر جنایت تروریست‌ها در مرزهای شرقی کشور، تصریح کرد: ایران و پاکستان در آستانه یک بحران بزرگ قرار داشتند اما با خویشتنداری و مدیریت دو طرف این بحران گسترده نشد و تنها ساعاتی پس از زد و خورد موشکی روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته دو طرف از توافق بر سر بازگشت به شرایط عادی و دوستانه روابط خبر دادند.

حجت الاسلام با طرح این سوال که چرا تنش بین ایران و پاکستان به نقطه انفجار نرسید؟، عنوان کرد: با نگاهی به وضعیت پرآشوب و ملتهب منطقه و جهان بیشتر شاهکار مدیریت این قائله میان دو کشور قدرتمند نظامی بین‌المللی را برملا می‌کند، مهم‌ ترین مسأله تاثیرگذار در بروز تنش، نقش‌آفرینی تهدیدات امنیتی و ناکارآمدی ساز و کارها و توافقات دو جانبه برای ممانعت از ظهور و بروز این چالش در مناسبات میان دو کشور بوده است.

خطیب جمعه جازموریان اضافه کرد: اگر چه توافقات امنیتی بین دو کشور امضا شده اما مفاد این توافق‌ نامه فقط روی کاغذ باقی مانده و اسلام‌ آباد با وجود درک تهدیدات امنیتی علیه تمامیت ارضی ایران از ناحیه گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان، اقدام عملی برای مقابله با تهدیدات تروریستی انجام نداده تا لزومی به واکنش جمهوری اسلامی نباشد.

وی بیان کرد: به رغم این‌ که مقامات کشورهای ایران و پاکستان تنش اخیر را به‌ خوبی مدیریت کردند تا به بحران تبدیل نشود اما فضای منطقه‌ای هم اجازه این کار را نداد هر چند برخی بازیگران خارجی از جمله آمریکا سعی داشتند تا فضای تنش‌ها را گرم نگه دارند اما بسیاری از کشورها از جمله روسیه، ترکیه، چین و قطر از طرفین خواستند تا در این زمینه خویشتنداری کنند و آمادگی خود را برای میانجیگری بین دو کشور اعلام کردند.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: این کشورها به‌ دلیل روابط خوبی که با ایران و پاکستان دارند و در برخی سازمانهای منطقه‌ای همانند شانگهای دارای عضویت مشترک هستند، به این مسأله واقف‌اند که تنش بین دو کشور به عنوان بازیگران تاثیرگذار در منطقه، به نفع سایر همسایگان نیست بنابراین کمک کردند تا شعله‌ های درگیری را خاموش کنند.

امام جمعه جازموریان ابراز کرد: با توجه به موضع‌ گیری‌ های تندی که مقامات نظامی ایران در روزهای گذشته گرفته‌اند که با هر گونه تهدیدات تروریستی علیه تمامیت ارضی کشور با قدرت برخورد خواهند کرد.

وی افزود: برای جلوگیری از تکرار این تنش، اسلام‌ آباد باید تمهیداتی برای مقابله با این گروه‌های تروریستی بیاندیشد در غیر این صورت، حملات گاه و بیگاه این تروریستها به مرزهای شرقی و کشته و زخمی کردن غیرنظامیان، موضوعی نیست که جمهوری اسلامی در برابر آن سکوت کند.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: می‌طلبد که همکاری‌ های تجاری در استان های مرزی تقویت شود و دو طرف اجرای توافقنامه‌ امنیتی را با جدیت پیگیری کنند چرا که با کاهش فقر در استان های مرزی و ریشه‌کن کردن تروریسم، صلح و ثبات در منطقه نیز حکمفرما می شود و دست بیگانگان برای فتنه انگیزی بین دو ملت هم بسته خواهد شد.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به تنش های بین المللی میان کشور یمن و آمریکا، عنوان کرد: حمله به یمن، بهای سنگینی برای آمریکایی‌ها خواهد داشت با توجه به سخنان رهبر انصارالله یمن سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله، آمریکایی‌ها با فرستادن افسران خود برای شرکت در جنگ و تاثیر مستقیم در گرسنه نگه داشتن مردم غزه، نقش مستقیمی در این نبرد ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: افزایش تنش علیه یمن، بهای سنگین اقتصادی برای آمریکایی‌ها خواهد داشت و موجب گسترش درگیری‌ها می‌شود، آمریکایی‌ها معادله عادلانه برای حل مسئله دریای سرخ که با رسیدن غذا و دارو به غزه پایان می‌یافت را نپذیرفتند.

حجت الاسلام صادقی گفت: رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از بیاناتش می گوید؛ مسئولیت مقابله با این طغیان و جنایت‌های ایالات متحده و حمایت از مسئله فلسطین، همه برعهده امت اسلام است موضع ملت یمن، برگرفته از وظیفه انسانی، اخلاقی و دینی و براساس هویت ایمانی ماست، درگیری‌های دریای سرخ، نبردی برای حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایت‌های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 1746295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha