موقعیت شناسی از فضایل و برجستگی های حضرت زینب(س) بود

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه موقعیت شناسی از فضایل و برجستگی های حضرت زینب(س) بود، گفت: آن حضرت شرایط زمان و مکان را به خوبی می شناخت و تحلیل می کرد تا بتواند تصمیم درستی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۶ بهمن) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در پانزدهم رجب، گفت: این بانوی بزرگ بعد از وجود نورانی مادرشان در عالم بی نظیر است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه موقعیت شناسی از فضایل و برجستگی های حضرت زینب(س) بود، افزود: این خودش نکته بسیار مهمی است، اینکه انسان در چه شرایطی زندگی می کند.

وی ادامه داد: آن حضرت شرایط زمان و مکان را به خوبی می شناخت و تحلیل می کرد تا بتواند تصمیم درستی بگیرد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در آن شرایط دقیق موقعیت را کاملا شناخت و تشخیص داد، گفت: در آن زمان شخصیت های بزرگ قدرت تشخیص حضرت زینب(س) را نداشتند. حضرت زینب(س) می دانست این سفر چه خطراتی دارد اما با عشق و محبت و علاقه به دنبال امام حسین(ع) راه افتاد و ایشان را همراهی کرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی شرایط کشورمان نکته بسیار مهمی است، افزود: حضرت زینب(س) موقعیت شناس بود و در هر موقعیتی تصمیم به جا و درست می گرفت که باید انگشت حیرت و تعجب به دندان گرفت.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: این بانوی بزرگوار در شرایط گوناگون محکم ایستاد و در شام مقابل یزید مثل کوه آتشفشان خاندان بنی امیه را ویران کرد.

وی با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران، افزود: امام راحل با وجود بسته بودن فرودگاه ها و اینکه هم برای امام احساس خطر می شد فرمودند؛ الان وقت رفتن است و از پاریس به ایران بازگشت.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: متاسفانه این روزها حرف هایی زده می شود که مناسب نیست. موقعیت شناسی بسیار مهم است و اینکه انسان بداند شرایط امروز کشور در کجاست و چی شده است. درست است که گرفتاری ها و مشکلاتی در کشور وجود دارد اما آیا فقط همین گرفتاری ها در کشور وجود دارد و این کشور جنبه های مثبت ندارد؟

وی با اشاره به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به سازمان بین المللی دادگستری به خاطر نسل کشی، گفت: این همه جنایت در فلسطین در حال انجام است و تا کنون صد هزار نفر کشته و مجروح شدند. اما متاسفانه کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در کنار اسرائیل ایستاده اند و می گویند اسرائیل در حال دفاع از خود است.

امام جمعه گرگان افزود: رژیم صهیونیستی با این جنایات مردم را آواره کرده اند و زنان و کودکان بیگناه را کشته است.

وی اظهارداشت: متاسفانه آمریکا آمال و کعبه و آرزوی بعضی ها است و امروز فلسطینی ها در چه شرایطی قرار دارند و اسرائیل جنایات زیادی را انجام می دهد و این کشورها هم مرتبا چراغ سبز نشان می دهند.

آیت الله نورمفیدی اظهارامیدواری کرد: با کمک سپاهیان خداوند و مشیت الهی، بنیان جنایتکاران عالم نابود شود.

کد خبر 1746328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha