شرایط اختصاص شهریه به خواهران طلبه‌ای که حافظ قرآن‌اند

رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع)، از اختصاص شهریه به طلاب حافظ خبر داد و گفت: برای شناسایی حافظان در عرصه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، آزمون‌های کتبی در سامانه سیما، و شفاهی در مدیریت‌های استانی و مدارس منتخب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه های علمیه خواهران، خانم مقیمی در گفتگویی ضمن اعلام موافقت دفتر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر پرداخت شهریه به طلاب حافظ،گفت: با توجه به اینکه شرط اختصاص شهریه، شرکت طلاب در آزمون‌های سالانه حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌باشد، فرآیند شناسایی طلاب مشمول، در دستور کار معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران قرار گرفت.

وی در خصوص برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن تصریح کرد: این آزمون در دو مرحله کتبی، به‌صورت مجازی از دوم تا هشتم بهمن در سامانه سیما و نیز در مرحله دوم به صورت شفاهی (حضوری) برگزار می شود. آزمون حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در یک مرحله شفاهی توسط مدیریت‌های استانی و مدارس منتخب برگزار می گردد.

خانم مقیمی، حداقل میزان محفوظات قرآن کریم را ۵ جزء و برای نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را حداقل یک ششم از این کتاب ها به صورت پیوسته یا پراکنده عنوان کرد.

رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه های علمیه خواهران، از شناسایی ممتحنین و داوران مجاز مجرب و واجد شرایط کشوری که دارای مدرک در عرصه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از مراکز قرآنی معتبر مانند دارالقرآن، سازمان تبلیغات، اوقاف، مرکز مدیریت و ...باشند، به منظور برگزاری آزمون شفاهی توسط مدیریت‌های استانی و ارسال به ستاد جهت تایید خبر داد.

وی یادآور شد: شهریه در سال جاری صرفاً، به طلاب جاری حضوری، اساتید و مبلغین شرکت کننده در آزمون‌های تعریف شده تعلق می گیرد و استمرار شهریه طلاب حافظ، به ابلاغیه سالانه از سوی دفتر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و قبولی در آزمون مجدد هر سال بستگی دارد.

خانم مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: لیست برگزیدگان آزمون کتبی و نیز اطلاعات لازم جهت برگزاری آزمون شفاهی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است، طلاب خواهر گرامی برای شرکت در آزمون حفظ، وارد سامانه سیما شده و با جستجوی عبارت «آزمون حفظ قرآن کریم» و بر اساس میزان محفوظات خود، در آزمون ها شرکت کنند.

کد خبر 1746790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha