توجه به مسئله آب در گسترش صنایع تبدیلی و رونق اقتصاد ضروری است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر مسئله آب در استان برطرف شود و آب پایدار را در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد، صنایع تبدیلی گسترش و سطح درآمدها در استان تغییر می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، داوود منظور، شامگاه(۱۰ بهمن) در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان اظهارداشت: باید به سمت عدالت بین استانی حرکت کرده و با اصلاح توسعه نامتوازن پیشرفت را برای همه فراهم کنیم.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: این رشد با ایجاد زیرساخت لازم و وضع قوانین بهبود فضای کسب و کار ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نقاط عقب افتادگی استان‌ها باید شناسایی و آن‌ها مرتفع شوند، گفت: مهار آب‌های سطحی در استان ضروری است و ابتدا باید لرستان از منفعت آب بهره ببرد.

منظور خاطرنشان کرد: طرح‌های سدهای متعددی در استان در حال ساخت بوده و این یک تحول جدید در استان است و موانع سد معشوره برطرف می شود.  

وی با اشاره به اینکه شبکه آبیاری سد ایوشان نیز امروز افتتاح شد، ادامه داد: سد تاج امیر در آینده نزدیک ضمن تکمیل آب شرب، می‌تواند اراضی زیادی را مشروب کند.

 معاون رئیس جمهور گفت: اگر مسئله آب در استان برطرف شود و آب پایدار را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهیم می‌توان در کنارش صنایع تبدیلی را گسترش و سطح درآمدها را در استان تغییر داد.  

منظور با اشاره به وجود ظرفیت بسیار بالای لرستان در زمینه معادن گفت: استان لرستان پهنه‌های معدنی زیادی دارد که باید اکتشاف صورت گیرد.

کد خبر 1747181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha