جشن های دهه فجر با عنوان امید و اقتدار در ۶۰۰ بقعه و امامزاده برگزار می شود

حجت الاسلام عادل از تدارک برنامه های متنوع و بصیرت افزایی در بقعه ها و امامزادگان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: در ۶۰۰ بقعه و امامزاده برنامه های ویژه ای از جمله دعوت از چهره های شاخص و انقلابی و نیز برگزاری گفتمان تبیینی مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست خبری تشریح برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز یازده بهمن ماه با حضور سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام «غلامرضا عادل»، با تشریح برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام دهه فجر گفت: عنوانی که برای برنامه های دهه فجر در نظر گرفته شده، «جشن امید و اقتدار» است. امروز جایگاه ایران در سطح بین الملل با امنیت پایدار همراه است و ایران به عنوان یکی از کشورهای تصمیم گیرنده در منطقه محسوب می شود، این دستاورد حاصل تلاش مجاهدان و مرهون ایستادگی ایثارگران و خون شهداست.

وی بیان کرد: معتقدم اگر مشکلی در کشور وجود دارد با همین جوانان مشکلات رفع خواهد شد و انشاءالله به تعبیر مقام معظم رهبری به قله نهایی با همین جوانان دست پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام عادل با تشریح برنامه های دهه فجر در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: در بیش  از ۶۰۰ بقعه برنامه های ویژه ای برگزار می شود که از جمله این برنامه ها غبارروبی مزار شهدا، نورافشانی و نصب تصاویر شهدا و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی است.

جشن های دهه فجر با عنوان امید و اقتدار در ۶۰۰ بقعه و امامزاده برگزار می شود

وی ادامه داد: از چهره های شاخص و انقلابی برای پاسخگویی به شبهات درباره اهداف انقلاب دعوت به عمل خواهد آمد و در همین راستا ۱۶۸ مبلغ به استان ها اعزام و ۳۷۰ مبلغ بومی نیز به تبلیغ خواهند پرداخت. همچنین فعالیت های چند رسانه ای به وسیله ابزار نوین صورت خواهد گرفت و در ایام اوقات فراغت در مدارس و دانشگاه ها برنامه تبیینی و جلسات بصیرت افزایی برگزار می شود.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح «شمیم خدمت» در قالب نمایشگاه و عرضه محصولات به بانوان خانه دار خبر داد و تصریح کرد: در ۷۳ بقعه فروش محصولات انجام خواهد شد و برنامه «قراردوازدهم» نیز همزمان با دهه فجر انجام می شود، در همین راستا ۱۵۴ جهیزیه به جوانان در شرف ازدواج نیازمند اهدا و یازده هزار و ۷۰ بسته معیشتی به خانواده های نیازمند توزیع می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرار یازدهم از ابتدای سال تاکنون گفت:  در قالب این طرح ۲۱۷ هزار بسته معیشتی میان اقشار نیازمند توزیع شده است.

حجت الاسلام عادل از برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ملی و بین المللی در ایام دهه فجر انقلاب خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه روایتگری و نمایشگاه عفاف و حجاب، مشاوره خانواده در ۵۰ بقعه انجام می شود و بنا داریم همزمان با عید سعید مبعث در ۶۳۰ بقعه نشست های بصیرتی و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در ۱۱۰ بقعه صورت گیرد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از غبارروبی مردمی در ۳۰ بقعه شاخص کشور (در هر استان یک بقعه شاخص) خبر داد و اظهار کرد: برپایی کاروان های شادی در محلات، پاسخ به شبهات و سوالات جوانان در همین راستا برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به فعالیت های عمرانی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در حوزه عمرانی در ۷۳۵ بقعه پروژه های بقاع متبرکه پروژه های عمرانی انجام شده است که زیربنای آن ۴۵۴ هزار و ۹۰۰ متر مربع بوده است و برای آنها نیز اعتبار سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال صرف شده است.همچنین در موقوفات پروژه‌هایی با مساحت ۲۴۸ هزار متر داشتیم که در بحث احداث رقبات جدید ۲۴۳ پروژه که در بحث تعمیر ۷۱۲ و احداث پروژه های جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین تسهیلاتی هم خود سازمان برای موقوفات به مبلغ ۸۷۴ میلیارد ریال و تسهیلاتی هم برای بقاع متبرکه به مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال پرداخت کرد.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری ۹۸۵ طرح ملی را ارایه داده است که از این میان ۷۶۵ مصوبه داشته ایم. همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش مسکن نیز با دولت همکاری داشته است و در همین راستا در چهار استان فارس، چهارمحال و بختیاری، قزوین، زنجان بحث ساخت مسکن را دنبال می کنیم.

وی سرمایه گذاری در بحث دامپروری، اقتصاد دریاپایه، انرژی پایدار و سلامت را یکی دیگر از برنامه های مورد توجه این سازمان نام برد و تصریح کرد: در روزهای آینده در سفری که رییس جمهور به استان هرمزگان خواهند داشت، پروژه افتتاح تولید ماهی در قفس با تولید یک هزار تن ماهی در فاز اول مورد توجه قرار می گیرد که پیش بینی می کنیم در سال های آینده این پروژه سه هزار تن ماهی در قفس را بتواند تولید کند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه به فعالیت های  این سازمان در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: ۱۳۰۰ مرکز درمانی  موقوفه ای  داریم و در بخش تولید تجهیزات پزشکی با شرکت های دانش بنیان همکاری داریم و در بخش تولید دستگاه‌های تشخیص سرطان هم در حال انعقاد قرارداد برای حمایت هستیم.

کد خبر 1747298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha