خارج کردن افراد از صحنه با کوچکترین بهانه‌ها به نفع نظام و انقلاب نیست

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انقلاب نیاز به همدلی و همراهی جدی دارد؛ گفت: این که هر کسی را با کوچکترین رفتار و گفتاری که مغایر با اندیشه ما باشد، طرد کرده و از صحنه خارج کنیم به نفع نظام و انقلاب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(۱۳ بهمن) در همایش چله انقلاب-نشست مدیران و فعالان شبکه جوانان رضوی- با اشاره به جمله معروف امام راحل مبنی بر اینکه سیاست ما عین دیانت ما است؛ افزود: جمله مهم دیگری هم هست که معروف نشده و آن اینکه سیاست ما در چهارچوب دیانت ما است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود:
در نگاه دینی سیاست ذیل سایه دین است نه اینکه دین اسیر سیاست باشد و یا هر دو در عرض هم باشند بلکه در دین و دینداری و در چهارچوب دین بحث سیاست مطرح است.

وی با طرح این پرسش که آیا انقلاب، اسلامی است یا اسلام، انقلابی؟ اظهار کرد: نکته مهم در متون دینی این است باید متدین به معنی واقعی کلمه بشویم و یکی از مباحث مهم در دیانت این است اوضاع و احوال و جریانات و اشخاص زمان خود را بشناسیم و از حق دفاع کرده و از غیرحق فاصله بگیریم و این همان سیاست است.

امام جمعه کرمان تأکید کرد: دیانت باید بر سیاست مدیریت کند و مدیریت سیاست تحت زعامت و اشراف دیانت قرار بگیرد؛ در سخن گفتن و تحلیل کردن و... باید خدا را مد نظر داشته و بدانیم عالم محضر خدا است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف در اول انقلاب اعم از سلطنت‌طلبان و... افزود:
نزدیک‌ترین گروه به خط امام، ملی‌مذهبی‌ها بودند که می‌شد اداره کشور را به آنان سپرد و بازرگان با همین فلسفه به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد اما در دولت موقت خط امامی‌ها در اقلیت بودند و دولت موقت به هیچوجه با جریان انقلابی نمی توانست همراه باشد و اصلاً ادعای ایران به عنوان ام‌القرای اسلام نداشت و این دولت خود را با حوادث سریع انقلاب نمی‌توانست هماهنگ کند.

امام جمعه کرمان با اشاره کوتاهی به آنچه پس از استعفای بازرگان در اداره کشور پیش آمد؛ تصریح کرد: دفاع مقدس جلوی بخش قابل توجهی از نفوذ و انحراف در انقلاب را گرفت و بزرگترین خدمت به انقلاب را دفاع مقدس کرده و بزرگترین دانشگاهی که تربیت نیروی انسانی انجام داده است.

وی متذکر شد: در هر امر سیاسی که می خواهید ورود کنید  اول دیانت را در آن پررنگ ببینید که این همان سیاست علی علیه السلام در مقابل معاویه است اما بعضی مثل علی شعار می‌دهند اما مثل معاویه عمل می‌کنند.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه سیاستی که از دین سرچشمه نگیرد فایده ندارد؛ افزود: از اول انقلاب هر سیاستی که جنس آن این نبوده ولو قوی‌ترین شعارها را داده اما به انحراف کشیده شده و مقابل شعارهای خود ایستاده است.

وی با بیان اینکه انقلاب نیاز به همدلی و همراهی جدی دارد؛ گفت: این که هر کسی را با کوچکترین رفتار و گفتاری که مغایر با اندیشه ما باشد، طرد کرده و از صحنه خارج کنیم به نفع نظام و انقلاب نیست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: کسانی که تا پای جان پشت ولی فقیه می ایستند این جبهه باید بسیار قدرتمند شود که در این راستا باید با نگاه فراجناحی؛ نگاه امامت و امت تقویت شود که این نگاه جامعه را پیش می‌برد.

کد خبر 1747627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha