ترویج فرهنگ شهادت و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران  به همت خادمیاران رضوی

خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ در راستای عمل به مصادیق خدمتی عمومی و اختصاصی کانون خود اقدامات موثر و تلاشی قابل انجام داده اند که ترویج فرهنگ شهادت و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله این برنامه ها است.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، یکی از پویاترین و فعال‌ترین کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ کانون ایثار و شهادت است که تاکنون اقدامات مدون و منسجم بسیاری را در جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا، ترویج فرهنگ شهادت، تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به تصویرکشیدن رشادت‌های این بزرگ‌مردان به عمل می‌آورد.

محمدرضا شکوری، مسئول کانون ایثار و شهادت دارالمؤمنین تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزگار ما دسترسی به فضای مجازی فراگیر و به سبب آن الگوبرداری و اثرگرفتن از آن‌ها بسیار گسترش یافته؛ نیاز به معرفی الگوهای ارزشمند، قابل اتکا و قابل لمس به جامعه و به‌ویژه نسل جوان کاملاً احساس می‌شود.

وی ادامه داد: قطعاً اسوه‌هایی بهتر و برتر از شهدای ایران اسلامی در ادوار مختلف تاریخ کشور نخواهیم یافت. از شهدای دفاع از وطن گرفته تا شهدای امنیت و سلامت و ترور و دفاع از حرم. از این رو؛ خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ عزم خود را برای معرفی این مردان و زنان بی‌ادعا به جامعه جزم کرده‌اند.

شکوری تصریح کرد: از اقدامات مهم و باارزش کانون ایثار و شهادت می‌توان به حضور خادمیاران در بیت شهدا و برپایی روضه خانگی و اهدای هدایای متبرک حرم مطهر رضوی به این عزیزان اشاره کرد.

مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ افزود: حضور در مکان‌های علمی و فرهنگی مختلف و معرفی شهدا به نسل جوان از دیگر اهداف خادمیاران این کانون است که با توجه به مناسبت‌های روز و اقتضائات جامعه صورت می‌گیرد.

شکوری در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه‌های کانون ایثار و شهادت حضور خادمیاران در آیین بزرگداشت شهدای منطقه و عطرآگین کردن فضا به ذکر و نام حضرت علی ابن موسی الرضا و هماهنگی برخی امور مربوط به مراسم است.

وی افزود: تولید آثار و محتوای مرتبط با شهدا و اجرای طرح‌های مختلف برای نشر در فضای مجازی و راه‌اندازی پویش‌های گوناگون از دیگر فعالیت‌های خادمیاران در کارگروه تخصصی تولید و انتشار آثار شهدایی است. طرح‌هایی نظیر تولدت مبارک ای قهرمان ویژه زادروز شهدا، سالروز دیدن روی ماه ویژه سالگرد شهادت شهدا، معرفی شهدای هم‌محلی، معرفی شهدای شاخص جنگ، دلنوشته‌ شهدایی، اخبار شهدایی، در محضر قرآن کریم، کلام رهبرم، هیئت مجازی، کلام هادیان، به وقت انتقام، سخن دوست، افق پارسایی، کلام امیر(یکشنبه‌های علوی)، دوشنبه‌های امام حسنی، سه‌شنبه‌های مهدوی، چهارشنبه‌های امام رضایی، پنجشنبه‌های شهدایی، شوخی حلال، قوانین عاشقی، ختم قرآن گروهی، طرح همه‌خوانی کتاب و پویش معرفی کتب شهدایی.

محمدضا شکوری در پایان گفت: طرح‌ها و پویش‌های ذکرشده طی جلسات متعدد و با همفکری و همراهی چهل نفر از خادمیاران مخلص کانون ایثار و شهادت به‌صورت نظام‌مند طرح‌ریزی می‌شوند و تصمیم‌های لازم برای اجرای آن‌ها اتخاذ می‌شود.

وبینار نقش بیمه های اعتباری در توسعه صادرات کشورها توسط کانون علمی خدمت رضوی منطقه یک تهران و شمیرانات برگزار شد.

بنابراین گزارش زهرا قیلاوی زاده، مسئول کانون علمی خدمت رضوی منطقه یک تهران و شمیرانات، با بیان این مطلب که وبینار توسط مهندس باقر دزفولی، قائم مقام اسبق صندوق ضمانت صادرات ایران، برگزار گردید عنوان کرد: در خصوص قراردادهایی که برای صادرکنندگان نقش حیاتی دارد موارد مهمی بررسی و صحبت شد.

ایشان در ادامه اظهار کرد: قراردادهای صادرکنندگان را یک سری شرکت ها در کشورهای مختلف بیمه می کنند. این شرکت ها در چند کشوری که مورد هدف هستند و صادرکنندگان ما با آنها مراودات تجاری دارند معرفی شدند و مثلث حمایتی از صادرکنندگان و قراردادهای آنها در ایران معرفی شد.

وی بیان کرد: در ادامه این وبینار موارد پرداخت خسارت در بیمه اعتباری قراردادهای صادراتی معرفی و افراد با اینکه چطور می توانند قراردادهای خودشان را صادرکنندگان بیمه کنند آشنایی پیدا کردند.

گفتنی است این وبینار با حضور تعدادی از خادمیاران و سایر علاقه مندان، برگزار شد

اردوی زیارتی، فرهنگی دانش آموزان

در اولین روز دهه فجر خادمیاران کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی منطقه۵ تهران، اردوی زیارتی  حرم را برای دانش آموزان پسر تدارک دیدند.

مریم سعیدزاده مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی منطقه۵ تهران با اشاره به حدیثی از امام هادی (ع) در خصوص ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مبنی بر اینکه"هر شخصی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در ری زیارت کند، گویی امام حسین(ع)  را در کربلا زیارت کرده است."، تصریح کرد: هدف از برگزاری اردوی های فرهنگی و زیارتی، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ زیارت  اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام حسین(ع)  بوده است.

وی اظهار داشت: این اردو در اولین روز دهه فجر به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد. دانش آموزان صبح از محل دفتر کانون های خدمت رضوی منطقه (سرای محله بهاران) بدرقه و به سمت حرم شاه عبدالعظیم (ع) حرکت کردند.

سعیدزاده افزود: ۴۹ دانش آموز پسر که اکثرا زائر اولی بودند به زیارت حرم حضرت امامزاده طاهر(ع) و امامزاده حمزه(ع) و حضرت شاه عبدالعظیم(ع) رفته و نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.

وی اظهار داشت: به لطف امام مهربانی ها و اقدام خیرخواهانه خیرین دانش آموزان مهمان دارالضیافه حرم شدند و این اردو در روحیه معنوی آنها تاثیر گذار بود.

مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی منطقه۵ تهران همچنین خاطرنشان کرد: خادمیاران گروه تربیتی پسران روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه های امام رضایی در محل دفتر کانون های خدمت رضوی منطقه، کلاس های تقویتی ریاضی و عربی و روزهای پنجشنبه کلاس احکام، آموزش روخوانی قرآن کریم و آموزش فوتبال برگزار می کنند.

آرزوی گمنامی/دیدار خادمیاران رضوی منطقه۵ تهران با خانواده شهید سید کمال خالقی

خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه۵ تهران با خانواده شهید خالقی دیدار و با مادر بزرگوار شهید گفتگو کردند.

الرحمن مسیحی دم مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ تهران گفت: جمعی از خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه در معیت پرچم متبرک رضوی و حضور سرهنگ محمد رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قدس به دیدار خانواده معظم طلبه شهید سید کمال خالقی که بعد از چهل سال گمنامی دی ماه امسال پیکرش تفحص شده، دیدار کردند.

وی اظهار داشت: مراسم با مداحی و روضه‌خوانی مرتضی متشرعی خادمیار کانون تبلیغ دینی و ذکر خاطرات مادر شهید حال و هوای خاصی داشت.

مسیحی دم به روایت مادر شهید اشاره و گفت: شهید خواب سنگینی داشتند و از مادر می خواست که نماز صبح بیدارش کند و چنانچه بعد از ۳ بار صدا کردن بیدار می شد آن روز را روزه می گرفت و خود را تنبیه می کرد.

سرهنگ محمد رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قدس ضمن عرض ارادت به مادر شهید، مراتب تبریک سردار حسن زاده مافوق خود را به وی ابلاغ کرد.

برادر بزرگتر شهید خالقی خاطرنشان کرد که در روضه‌های خانگی هر هفته که در خانه داشتیم،سید کمال همیشه آرزوی شهادت و گمنامی داشت و همین آرزو دلیل چهل سال مفقودالاثری وی شد.

گفتنی است خانواده خالقی دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند که سیدمهدی خالقی اولین شهید این خانواده و سیدکمال دومین شهید خانواده بوده که او اولین طلبه شهید مدرسه عالی شهید مطهری است.

شهید سید کمال خالقی، بیست و سوم دی‌ماه ۱۳۴۰، در تهران چشم به جهان گشود. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی و حوزوی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. ششم اسفندماه ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق شهید شد.

شهید خالقی از شهدای عملیات خیبر است که پیکرش از ۴۰ سال پیش تا کنون در جزیره مجنون جنوبی مانده و  در عمق بیش از ۳ متری از سطح زمین پیدا شد و لباس هایی که سالم مانده بود باعث شد مادر به قطعیت برسد که پسرش به آغوشش برگشته است.

گفتنی است پدر بزرگوار شهید قبل از شهادت ۲  فرزند به دیار باقی شتافته و بعد از رجعت سید کمال با استخاره ای که گرفته می شود پیکر مطهرش در همان قطعه برادرش سید مهدی دفن می شود.

کد خبر 1747838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha