با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت

دومین دوره «جایزه قلم مقدس» با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای و یک هنرمند کارتونیست و اهدای جایزه یک میلیارد ریالی به روزنامه نگاران تراز انقلاب پایان یافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان دومین دوره «جایزه قلم مقدس» نماد روزنامه نگار تراز انقلاب امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور، معاون معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و جمعی از مدیران مسئول روزنامه‌ها اصحاب رسانه  در تالار رودکی  برگزار شد.

با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت


این مراسم با تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود ملی آغاز شد.
دومین دوره « جایزه قلم مقدس» نماد روزنامه نگار تراز انقلاب در واقع آیین نکوداشت مرحوم «رضا مقدسی» روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی است که به همت معاونت امور اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

در ادامه این این مراسم، کلیپی از روند برگزاری دومین دوره « جایزه قلم مقدس» نماد روزنامه نگار تراز انقلاب پخش شد.

با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت

سپس در این مراسم کتاب«درآمدی بر فقه رسانه» نوشته آیت الله محمد مهدی  رفیع پور تهرانی رونمایی شد.

در این مراسم «فرشاد مهدی پور»، معاون معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی گفت: انقلابیونی که انقلاب کردند و دستگیر شدند و در زندان های ساواک درگیر شکنجه بودند و در خیابان ها به شهادت می رسیدند، تصویری از انقلاب نداشتند،آنها با این امید در میدان حضور پیدا می کردند و جانشان را فدای انقلاب کردند و پیروز شدند؛ این شهدا بر دوش ما حق دارند و مسیری که حرکت می کنیم مسیر شهدای کشور و انقلاب باشد.

معاون معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نشان « جایزه قلم مقدس» گفت: این نشان به یاد مرحوم«رضا مقدسی»روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی که امروز شومین سالروز درگذشت شان است  بنا نهاده شده است؛ او در طول عمر   روزنامه دنگاری خودش همواره میراث دار نهصت انقلاب بود، روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی  نامی بود که در زمان حیاتشان که در روزنامه همشهری مشعول بکار بودند با این نام او را صدا می کردند.

با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت


«فرشاد مهدی پور» با اشاره به فلسفه  روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی گفت: وقتی راجع به روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم از دو منظر به آن نگاه می‌کنیم. چیزی که در آیین و نماد انقلاب اسلامی به آن پرداخته شده است؛ مبنای این حرکت خود قانون اساسی است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موضوع آزادی بیان، آزادی رسانه‌ها و مطبوعات پرداخته و احکام و مواردی را برای آن تعیین کرده است‌ که اصالت و مبنای آن به قانون اساسی بر می‌گردد؛این میثاق ملی ما است که در جامعه و کشوری به آن توجه می‌شود. پس مبنا مبنای قانون اساسی است که مهم‌ترین سند ما است زیرا خون بهای شهدای ما است.  

وی اظهار کرد: تجربه جمهوری اسلامی در ۴۶ سال گذشته نشان می دهد در حوزه رسانه اتفاقی افتاده است و  شهید آوینی در این راه قلم فرسایی کردند؛  نماد روزنامه نگار تراز انقلاب در راستای تقویت بنیه روزنامه نگاری است و این نشان به انتخاب هیات داوران به برگزیدگان آن اعطا می شود.

با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت

در ادامه این مراسم از خانواده دانش اموز خبرنگار« آیدا قاسمی» که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسید  با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد .

پخش فیلمی از حادثه تروریستی کرمان  و تقدیر از «حسین پاک» خبرنگار حاضر در جنوب غزه از دیگر برنامه های دومین دوره « جایزه قلم مقدس» در رودکی بود.

سپس «علی رضا ملکیان» عضو هیات داوران  بیانیه هیات داوران دومین دوره « جایزه قلم مقدس»را  قرائت کرد.

در ادامه مراسم  با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، ابوالفضل عمویی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، فرشاد مهدی پور و  علی اکبر اشعری بر جایگاه برگزیدگان دومین دوره « جایزه قلم مقدس»  با جایزه یک میلیارد ریالی تجلیل شدند.
با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت

میترا لبافی، خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمد کاظم انبارلویی، مدیر مسئول روزنامه رسالت، پیام تیرانداز، مدیر مسئول خبرگزاری فارس، مسعود شاجاعی طباطبایی، هنرمند کارتونیست، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان  و عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان از جمله برگزیدگان دومین دوره نشان  « جایزه قلم مقدس» بودند.

با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت

«محمد کاظم انبارلویی»، مدیر مسئول روزنامه رسالت پس از دریافت نشان « جایزه قلم مقدس» با بیان اینکه صداقت، روشنگری، حق گویی و حق طلبی در روزنامه‌نگاری انقلابی تجلی دارد، گفت:  اکنون در رسانه‌های انقلاب، جوانان انقلابی و متعهد به نظام عرصه‌های مختلف روزنامه نگاری را در میان جنگ نرم دشمن مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه فیلم فجر و کاری که پرویز شیخ طادی انجام دادند،گفت: رفتارشان یک استندآپ بود که شایسته یک هنرمند نبود و مطالبی که بیان کردند به دور از بصیرتی بود که از هنرمندان انتظار می رفت.

با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پس از دریافت نشان « جایزه قلم مقدس» گفت: انقلاب اسلامی و کاری که امام راحل کرد کارستان بود؛ امام راحل غبار قرن ها بدعت و کج اندیشی که بر چهره اسلام نشسته بود را زدود ؛ امام راحل فرموند دنیا تشنه اسلام نام محمدی است وظیفه قلم بدستان معرفی اسلام بود،  رسول خدا می فرمایند ۳ صدا هست که از همه حجاب ها عبور می کند یکی صدای قلم،دو صدای رزمندگان و سوم صدای چرخ های، شاید بشود گفت صدای چاپخانه،  توپخانه و کارخانه است.

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان نیز پس از دریافت نشان « جایزه قلم مقدس»  گفت:  زبان گویای انقلاب اسلامی امام بودند؛ بدون تردید قلمی بالاتر از امام در انقلاب نداشیم قلم امام به لحاظ فصاحت  و بلاغت قلمی است که روح الهی در آن حاکم است، دوست دارم صدا و سیما و رسانه ها چنین قلمی را به نسل جوان برسانند.

با تجلیل از ۵ فعال رسانه ای دومین دوره «جایزه قلم مقدس» پایان یافت
در پایان دومین دوره « جایزه قلم مقدس» نقاشی که یکی از هنرمندان حاضر در مراسم مرحوم رضا مقدسی ترسیم کرده بود به خانواده این روزنامه نگار تراز انقلاب اهدا شد.

پایان پیام/

کد خبر 1747901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha