حجت‌الاسلام الله‌وردی ۴۰ سال در جهاد مخلصانه و فداکارانه طی طریق کرد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تجلیل از خدمات ۴۰ ساله امام جمعه شهداد گفت: این مسیر را با تخلق به اخلاق الهی و تادب به آداب الهی و با کمال متانت طی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، چهارشنبه(۲۵ بهمن) در ویژه برنامه نسیم محراب-پاسداشت بیش از چهار دهه فعالیت حجت‌الاسلام احمد الله‌وردی، امام جمعه شهداد- گفت: صحبت کردن درباره زوایای شخصیتی این افراد آسان نیست و آنقدر نجابت و دیانت کرمان و کرمانی زبانزد است که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مردم استان با ایشان از مردم کرمان و محیط تربیتی کرمان سخن گفتند که مایه افتخار و مباهات است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در بین ائمه جمعه استان شخصیت‌های برجسته‌ای است که جا دارد برای آنها نیز این تجلیل انجام و این نسیم محراب نصیب همه کسانی شود که در صحنه مبارزه با نفس و خدمت به مردم سالها تلاش کردند و ما از این شخصیت‌ها رونمایی کنیم.

وی سپس سه ویژگی برجسته حجت‌الاسلام الله‌وردی را مورد توجه قرار داد و ابتدا با استفاده از آیه ۶۹ سوره مبارکه عنکبوت اظهار کرد: حجت‌الاسلام الله‌وردی جهاد در راه خدا را بی کم و کاست و بدون گزارش به بالادستی‌ها فقط برای خدا انجام و جاهدوا فینا را که خدا فرمود در این ۴۳ سال در دستور کار قرار داد و هر روز بر جهاد مخلصانه و فداکارانه افزود.

امام جمعه کرمان به اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود اظهار کرد: حجت‌الاسلام الله‌وردی با تمام وجود طی ۴۰ سال  هم در طول عمر و هم در عرض آن به استقامت توجه کرد و او و خانواده اش در این زمینه الگو است.

وی با بیان اینکه محصول این صبر و استقامت، کانونی است که افتخار حوزه های علمیه و روحانیت است؛ تصریح کرد: نامبرده این مسیر را با تخلق به اخلاق الهی و تادب به آداب الهی و با کمال متانت طی کرد و بیت او کانون تربیت افراد شایسته شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: روزها و شب‌های سختی در گرمای تفتیده شهداد بر حجت‌الاسلام الله‌وردی گذشته اما هیچگاه کج خلقی از او و خانواده‌اش دیده نشده و او استاد اخلاق عملی است.

حجت‌الاسلام احمد الله‌وردی، امام جمعه شهداد هم گفت: باید از همه مردم شهداد و توابع تقدیر و تشکر کرد و از همسرم که در همگرایی مطلق با من بود و در کارهای فرهنگی اگر از من جلوتر نباشد، عقب‌تر نیست.

کد خبر 1749990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha