انقلاب اسلامی یک نهضت بزرگ قرآنی است/ امروز شاهد تحقق وعده های الهی طبق آیات قرآنی هستیم

اسماعیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نهضت بزرگ قرآنیست گفت: امروز نهضت مقاومت اسلامی در منطقه، دشمن صهیونیستی را به زانو در آورده است و ما شاهد تحقق وعده های الهی طبق آیات قرآنی هستیم.

به گزارش خبرنگار دین اندیشه خبرگزاری شبستان، دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۲۶ بهمن در چهلمین دوره مسابقات بین اللملی قران کریم که در اجلاس سران برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خوش آمد گویی بم مهمانان این رویداد بزرگ قرآنی گفت: در تقوبم جمهوری اسلامی پنجم شعبان بنام روز دعا و صحیفه سجادیه نامگذاری شده که با افتتاح امروز مسابقات قرآنی تقارن بسیار زیبایی را رقم زد.

وی با بیان اینکه انشالله خداوند همه ما را از پیروان صدیق مکتب اهل بیت (ع) قرار دهد اظهار کرد: امروز چهلمین دوره مسابقات بین الملی قران کریم آغاز شد. عدد ۴۰ در فرهنگ دینی ما نماد تکامل است. بیش از ۱۱۰ کشور در این دوره از مسابقات حضور دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام به واسطه نهضت بزرگ امام راحل در حالی چشن پیروزی انقلاب اسلامی را گرفت که ۴۵ سال از آن می گذرد. وزیر ارشاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نهضت بزرگ قرآنی است افزود: امام راحل در اولین نوشته سیاسی خود در سال ۱۳۲۳ این ایه کریمه قرانی را فرمودند: قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنی وَ فُرادی ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّة إِنْ هُوَ إِلاّ نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذاب شَدِید بگو: «شما را تنها به یک چیز اندرز می دهم، دو نفر دو نفر یا بتنهائی برای خدا قیام کنید، سپس بیندیشید این دوست و همنشین شما [ محمد ] هیچ گونه جنونی ندارد; او فقط بیم دهنده شما در برابر عذاب شدید (الهی) است!» بنابراین نهضت امام راحل یک نهضت قرآنی است و پیام قرآن هم چیزی جز پیام مقاومت و جهاد نیست.

وی با بیان اینکه ما امروز شاهد قدرت جهاد و تعالی مقاومت در جهان اسلام هستیم تصریح کرد: مردم غزه بیش از پنج ماه است که زیر شدیدترین حملات و هجوم وحشی اشغالگران رژیم قدس قرار گرفته است. صحنه های منتشر شده در رسانه ها تمام دنیا را دگرگون و متحیر نموده است. کودکان با قدرت تمام در مقابل دوربین می ایستند و آیه قرآن می خوانند، این قدرت قرآن است که این گونه فضای مقاومت را رقم زده است.

اسماعیلی بیان کرد: امروز نهضت مقاومت اسلامی در منطقه، دشمن صهیونیستی را به زانو در آورده است و ما شاهد تحقق وعده های الهی طبق آیات قرآنی هستیم. وزیر ارشاد اظهار کرد: در فاصله برگزاری مسابقات قرآنی ما در تابستان امسال شاهد قرآن سوزی در غرب بودیم. غربی که مدعی آزادی بیان است، کتاب الهی مسلمانان را در مقابل دیدگان دو میلیارد مسلمان به اتش کشیدند ولی در ادامه آن پیروان قرآن این حماسه بزرگ طوفان الاقصی را آفریدند.

وی با نثار درود و سلام به روح پر فتوح شهدا و سردار سلیمانی تصریح کرد: نگاه ما در دولت مردمی جمهوری اسلامی نگاه قرآنی است و معتقدیم همه وزارتخانه ها و نهادهای دولتی بایستی تکالیف روشنی در حوزه های قرآنی داشته باشند ضمن اینکه برنامه مفصلی هم در این زمینه تهیه و تدوین شده است که به زودی ابلاغ می شود.

اسماعیلی با این اینکه این مجلس فضای رشد و تعالی را فراهم کرده گفت: به وجود این مجلس قوی خوشحال هستیم. آقای قالیباف، برادر مجاهد که از پیشکسوتان عرصه جهاد هستند امروز در مجلس پشتیبان همه فعالیت های قرآنی می باشند و از حضور ایشان در این محفل سپاسگزاریم.

کد خبر 1750207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha