لزوم جلوگیری از خط تخریب و خلاف اخلاق برای ایجاد فضای سالم و آرام انتخاباتی

امام جمعه کرمان در تذکراتی به نامزدها، هواداران و ستادهای انتخاباتی آنان بر لزوم جلوگیری از خط تخریب و خلاف اخلاق برای ایجاد فضای سالم و آرام انتخاباتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نمازجمعه(۲۷ بهمن) گفت: یکی از راه‌های تربیتی قرآن کریم این است فرد خود را با افرادی که عمل و رفتارشان مورد پسند و رضایت خداوند است از جمله با صادقین همراه کند که صدیقین در کنار انبیا، شهدا و صالحین در قرآن مطرح می شوند و باید در همه امور فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و مراودات اجتماعی با این افراد باشیم.

همراهی با صادقین، از راه‌های تربیتی قرآن کریم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: هر انسانی در سه حوزه اعتقادات، گفتمان و اعمال  بروز و ظهور دارد و اعتقادات و نیات را که ما نمی‌توانیم تشخیص بدهیم اما گفتار و اعمال فرد حوزه ظهور و بروز است و خداوند برای ما بیان فرموده که چه کسانی راستگو هستند و جایی که نیکی را توضیح می‌دهد بخش هایی از واقعیت این افراد را رونمایی می کند.

وی عمل به دستورات خداوند در انفاق و کمک به مساکین و پرداخت زکات؛ نماز به عنوان سمبل همه عبادات و در حوزه اجتماعی میزان پایبندی افراد بع عهد و پیمان، مقاومت افراد در صحنه اجتماع در مقابل مشکلات و مسائل و... را مصداق اعمال صادقین دانست و افزود: صادقین کسانی هستند که در مناسبت‌های مالی، اعتقادی، عبادت، جهاد و شهادت و ... در صف اول و اهل انجام اعمال نیک در این گستره هستند و همراهی با این گروه در همه صحنه‌ها، آخرتی است.

جوانان باانگیزه و تکلیف‌محور راه پرافتخار کشور را ادامه می‌دهند

امام جمعه کرمان در خطبه دوم فرا رسیدن ۱۱ شعبان، سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان را تبریک گفت و افزود: جوانان باید راه جهاد و عزت و افتخار کشور را با انگیزه و تکلیف محوری انجام داده و پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن برسانند.

وی سالروز شهادت سیدعباس موسوی، دبیرکل سابق حزب‌الله به دست رژیم جعلی صهیونیستی را تسلیت گفت و تصریح کرد: آنان فکر کردند جریان حزب‌الله همان جا ختم می‌شود اما چهره دیگری این پرچم را شجاعانه برداشت و امروز دستاوردهای حزب‌الله را می‌بینید.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید محلاتی نماینده امام(ره) در سپاه و روز روحانیت و دفاع مقدس، به نقش این قشر در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد که شهدا و جانبازان و رزمندگان طلبه و روحانی خوش درخشیدند و در روزهای اول جنگ در صف اول دفاع از ارزش‌ها بودند.

وی با اشاره به چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان؛ یاد آنان را گرامی داشت و در ادامه به گشایش سفارت فلسطین پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محل سفارت رژیم جعلی صهیونیستی اشاره و بیان کرد: این حرکت بزرگ و انقلابی، انقلاب را برای دنیا به نمایش گذاشت.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کودتای ننگین انگلیسی‌ها برای حاکم کردن رضاخان قلدر بر کشور و روی کار آمدن سلسله پهلوی از برگ های تلخ تاریخ بر این مردم است؛ آن را خیانت و جنایت بزرگی علیه ایرانِ با قدمت و سابقه تاریخی طولانی و مردم سلحشور ایران دانست که در نهایت باعث عقب‌ماندگی‌های زیادی در کشور شد.

حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن حاکی از اهمیت آرمان‌های انقلاب

وی از حضور پررنگ و معنادار و انقلابی مردم به ویژه نسل جوان در راهپیمایی ۲۲بهمن قدردانی و خاطرنشان کرد: با این حضور نشان دادند آرمان های انقلاب، ارزش های اسلامی، غرور ملی و عزت اسلامی و... برای آنان مهم است لذا شاهد حضور گسترده مردم سراسر کشور بودیم و از مردم خوب استان هم تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: آزمون مهم انتخابات را در پیش رو داریم که بار دیگر ملت ما را در امتحان بزرگی قرار خواهد داد و امیدوارم همانطور که در ۲۲ بهمن خوش درخشیدند، پرشور و گسترده در انتخابات هم حضور یابند.

رهاورد حضور حداکثری در انتخابات

وی یادآور شد: حضور حداکثری از طرفی در داخل کشور بیانگر انسجام ملی و وحدت داخلی کشور است و بُرد جهانی آن دفاع نرم و موثر از انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ ضمن اینکه همه شرایط برای انتخابات پرشور فراهم شده که جا دارد از دست‌اندرکاران اجرا و نظارت تشکر کنیم که سعی و تلاش خود را متوجه راهبردهای چهارگانه رهبری کردند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با ابراز امیدواری بر انتخاب نمایندگانی وزین و انقلابی برای مجلس شورای اسلامی و چهره‌های خبره و توانمند و بصیر و آگاه برای خبرگان؛ خطاب به نامزدها، فعالان انتخاباتی، ستادها و هواداران کاندیداها هم نکاتی متذکر شد.

تذکرات انتخاباتی به نامزدها، هواداران، ستادهای انتخاباتی و فعالان فضای مجازی

وی در خطاب به نامزدها تاکید کرد: لازم است فضای انتخابات در مصاحبه و مناظره و... به سمتی برود که  انتخابات رقابتی که اخلاق و دیانت بر آن حاکم است رقم بخورد و نامزدهایی که از این دو فاصله بگیرند حتماً این حرکت ها پسندیده مردم و رسالت انقلابی نیست که امیدوارم کامل رعایت کنند.

امام جمعه کرمان در خطاب به هواداران و مبلغین کاندیداها هم گفت: هم در کشور و هم استان حضور همه سلایق به صورت جدی و رقابتی وجود دارد و اعضای موثر ستادها مراقبت و مواظبت کنید برای دنیای دیگران آخرت خود را به خطر نیندازید که حرف و تبلیغ شما در نامه اعمال‌تان ثبت می‌شود پس تبلیغی که نمی‌توانید در پیشگاه خدا پاسخگوی آن باشید انجام ندهید و برای رضایت کوتاه مدت افرادی، دیانت خود را نشانه نروید.

وی خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی هم مراقب باشید خط تخریب و خلاف اخلاق بر فضای مجازی حاکم نشود و میدان‌داری نکند و افراد توانمندتر در این فضا کمک کنند جلوی توهین و افترا و دروغ و تحقیر گرفته شود تا نامزدها در فضای آرام و سالم توانمندی خود را بیان و مردم انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: طرفداران حتماً کاندیدای مد نظر خود را اصلح می دانند اما بدانید اگر فضا را غبارآلود کردید حتماً غیراصلح انتخاب می شود لذا برای دفاع از انتخاب شایسته خودتان هم باید فضا کاملاً سالم باشد که امیدواریم فضا را کاملاً دینی و اخلاقی و اسلامی پیش ببریم تا این حماسه به نفع اسلام و انقلاب اسلامی رقم بخورد.

کد خبر 1750228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha