عملیات اجرایی پروژه ۲۰ هکتاری مسکن دانشگاهیان بیرجند آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه ۲۰ هکتاری مسکن دانشگاهیان دانشگاه بیرجند آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن علیزاده_معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز (۲۸ بهمن) در این مراسم گفت: تاکنون در شهرهای استان خراسان جنوبی ۲۲ هزار و ۹۱۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرایی شده است. 

به گفته وی این واحدها در مراحل مختلف انعقاد قرارداد، واگذاری، اخذ پروانه، اجرای فونداسیون، اجرای اسکلت هستند.


وی با بیان اینکه در اجرای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با هدف احداث مسکن نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها در سطح کشور، عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد امروز با دستور رئیس جمهور آغاز شد، افزود: سهم خراسان جنوبی ۲ هزار و ۳۴۳ واحد است.

علیزاده با اشاره به ساخت ۲ هزار و ۳۴۳ واحد در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار گفت: هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار مربوط به دانشگاه‌های آزاد و تعداد هزار و ۶۳ واحد در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار مربوط به دانشگاه‌های دولتی است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن شهریور ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس آن دولت موظف شده تا نیاز سالانه مسکن کشور را براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات طرح جامع مسکن در مناطق شهری و روستایی تامین کند.


وی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۸۳ متقاضی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌ نام کرده اند. 

وی از نهایی شدن ثبت نام ۳۹ هزار و ۹۹۱ متقاضی واجد شرایط خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی از آذر سال ۱۴۰۰ برنامه و سهمیه تامین مسکن استان‌ها را ابلاغ کرد و براساس آن نیاز چهار ساله استان در تولید مسکن شهری و روستایی معادل ۴۰ هزار و ۴۴۹ واحد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در ۳۰ شهر استان به هر متقاضی یک قطعه زمین ویلایی واگذار و فقط در شهر بیرجند مرکز استان به دلیل محدودیت زمین و کثرت متقاضیان واجد شرایط ساخت واحدها به صورت چهار و پنج طبقه انجام شده است.

کد خبر 1750383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha