سهم ۷ هزار نفری بویراحمدی‌ها در طرح ملی «زندگی با آیه‌ها»

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار نفر سهمیه استان در زمینه طرح ملی زندگی با آیه‌های قرآن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید هاشم موسوی نیا» امروز در نشست هماهنگی طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: با همفکری ملی تعدادی از آیات قرآن که با زندگی روزمره مردم در ارتباط بوده و برای رشد و پیشرفت مناسب بوده احصا و تبلیغات لازم در مورد آنها صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این کار در چهار سطح صورت می‌گیرد، گفت: هفت فراز محوری انتخاب شده که برای عموم مردم می توان از طریق تبلیغات بیلبوردی اقدام کرد.

وی به اینکه طرح زندگی با آیه‌های قرآن برای ۳۰ میلیون نفر در کشور پیش بینی شده، افزود: با استفاده از ظرفیت محافل، تبلیغات محیطی و همچنین برنامه‌های تلویزیونی فرصت مناسبی می‌توان برای تبلیغ در زمینه اجرای مطلوب این طرح فراهم کرد.

سهمه 7000 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمدی ها در  طرح ملی «زندگی با آیه‌ها»

حجت الاسلام موسوی نیا انس با الفاظ از طریق حفظ ۵۰ فراز را در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: هفت هزار نفر سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه طرح زندگی با آیه‌های قرآن در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه کنشگری با محوریت عمل و آیات مشخص شده صورت می‌گیرد، بیان کرد: این آیات پر استناد و پرکاربرد برای زندگی انسان‌ها بوده که از کتاب مقام معظم رهبری برگرفته شده است.

وی گفت: این طرح ملی بوده و استقبال خوبی در سطح کشور از آن صورت گرفته است.

سهمه 7000 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمدی ها در  طرح ملی «زندگی با آیه‌ها»

رئیس دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز لازمه طرح تبلیغات و فضاسازی شهری را در این زمینه ضروری دانست و گفت: ادارات، مساجد، بقاع متبرکه، برگزاری نشست با رسانه‌ها و برگزاری جز خوانی نیز در این زمینه موثر است.

محسن رضایی با اشاره به قرائت آیات قرآنی قبل از افطار از طریق شبکه استانی دنا، افزود: تفسیر مختصر آیات، جز خوانی در مساجد، خانه‌ها و موسسات قرآنی و همچنین دوره‌های آموزشی مبلغین و مبلغات در ماه رمضان می‌تواند از کتابی که در اختیار آنها قرار گیرد، انجام شود.

وی پخش کلیپ‌های تهیه شده از طرف دارالقرآن، استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای دانش آموزان، راه اندازی کانال اطلاع رسانی بین دستگاه‌ها و نهادها و دعوت از مسئولین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در راستای برگزاری مطلوب برنامه‌های ماه مبارک رمضان تاثیرگذاری لازم را خواهد داشت.

سهمه 7000 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمدی ها در  طرح ملی «زندگی با آیه‌ها»

سهمه 7000 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمدی ها در  طرح ملی «زندگی با آیه‌ها»

رضایی گفت: از ظرفیت کانال مجازی، فعالان و حافظان قرآنی، استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، موسسات و خانه‌های قرآن، و همچنین استفاده از ظرفیت اوقاف، فرهنگ ارشاد اسلامی، مدارس شبانه روزی و ائمه جمعه در این راستا موثر خواهد بود.

کد خبر 1750963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha