خانه هنر ویژه بانوان تهرانی افتتاح می‌شود/ کانون‌های تخصصی مساجد فرصت فعالیت راهبردی را به زنان داده است

خادمی از آغاز فعالیت خانه هنر ویژه بانوان اهل فرهنگ و هنر در تهران خبر داد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران فرصت فعالیت راهبردی و منسجم در مساجد را برای زنان فراهم می‌کند.

«عاطفه خادمی» در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری شبستان درباره رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فعالیت های زنان، اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگ سعی داریم با مبنا قرار دادن گفتمان انقلاب اسلامی در موضوع زن که متأثر از دیدگاه ها و نظرات رهبران انقلاب اسلامی است، برنامه رزی کرده و برنامه ها را پیش ببریم.

مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رویکرد این طرح ریزی حرکت هایی است که بتوانند زیرساخت های اصولی و صحیح را شکل بدهند تا بر اساس آن زیرساخت ها بتوان کارهای فاخر و ماندگار انجام داد.

وی با بیان اینکه مخاطبان ما در جامعه بانوان مشتمل بر سه بخش می شوند، گفت: نخست عموم جامعه زنان، دوم اهالی فرهنگ و هنر و نهایتاً کارمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. تلاش ما بر این است که برای همه این مخاطبان برنامه ریزی داشته باشیم.

خادمی تأکید کرد: در مواجهه با عموم جامعه زنان مخاطبان را بیشتر از قشر دختران نوجوان قرار داریم، حوزه تمرکزی ما بحث های هویتی بود و سعی کردیم خوانش جدیدتری را از مسائل ارائه دهیم و تعریف سلسله رویدادهای دا (ارزش آفرینی دختران ایران) از همین زیرساخت ها است که به صورت نظام مند طی دو سال گذشته و با موضوعات مختلف برگزار شده و بنا داریم دای۳ را نیز در اسفند ماه برگزار کنیم.

مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: از دیگر کارهای ما راه اندازی خانه هنر برای بانوان اهالی فرهنگ و هنر است که در اسفند ماه در تهران افتتاح خواهد شد. فضاهای استعدادیابی، تسهیل گری، تجربه نگاری، برگزاری کارگاه های آموزشی از محورهای فعالیت این خانه هنر است.

وی در ادامه ابراز کرد: در حوزه کارمندان شناسایی نظام مسائل آنها در دستور کار ما قرار گرفته تا بتوانیم از دغدغه های آنها مطلع شویم. مهم آنکه بتوانیم یک نمونه موفق از نگاه گفتمانی خود را در ساحت فرهنگ و هنر کشور در موضوع زنان را خلق و ارائه کنیم.

خادمی درباره تاثیر راه اندازی کانون های تخصصی خواهران در مساجد بر گسترش فرهنگ و هنر در جامعه بانوان، بیان کرد: راه اندازی این کانون ها ازجمله زیرساخت های لازم است که باید شکل می گرفت تا بانوان در یک بستر مشخص و منسجم در مساجد فعالیت و اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های بانوان فعالا مسجدی این بود که در کانون ها نمی توانستند آنطور که باید ساختارمند و نظام مند فعالیت کنند اما بواسطه کانون های تخصصی، انسجام به صورت شبکه ای و قرار گرفتن در یک کل منسجم قطعاً برای آنها در حوزه های راهبردی و حل مسئله شرایط متفاوتی را رقم می زند.

کد خبر 1751413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha