آیین شکرگذاری خادمان مسجد مقدس جمکران

ویژه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران به مناسبت نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) با برگزاری آیین شکرگذاری خادمان این مسجد در شامگاه یکشنبه ششم اسفندماه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مسجد مقدس جمکران، شهر مقدس قم هر ساله در آستانه نیمه شعبان با توجه به وجود مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) مرکز میزبانی از عاشقان امام زمان(عج) می‌شود و راهپیمایی نیمه شعبان هر سال با شکوه تر از سال گذشته از مسیرهای مختلف به ویژه بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود.
 
مواکب ایرانی و غیر ایرانی از روز چهارشنبه دوم اسفندماه به مسیر پیاده‌روی حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران، آمدند تا بسترهای خدمت‌رسانی به زائران را فراهم سازند و از روز پنجشنبه نیز برخی از مواکب پذیرایی خود را از زائران نیمه شعبان آغاز کردند که این میزبانی مواکب در ظهر و شامگاه شنبه پنجم اسفندماه به اوج خود رسید.
 
مواکب مسیر راهپیمایی نیمه شعبان در قم علاوه بر تامین بستر استراحت موقت، پذیرایی از زائران را به صورت مستمر دنبال کرده و سایر خدمات رفاهی همانند تعمیر کیف و کفش، دوخت لباس، آرایش سر و صورت و واکس کفش را ارائه دادند.
 
بخش قابل توجهی از مواکب نیز با ایجاد جایگاه‌های ویژه، اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و با گروه سرود و اجرای طلاب مبلغ مخاطبان نوجوان را به سمت خود جلب کردند و برخی از مواکب هم در قالب‌های مختلف از جمله تریبون آزاد به تبلیغ موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح پرداختند.
 
راهپیمایی مردم قم در نیمه شعبان با همراهی سایر زائران این شهر مقدس، ظهر پنجم اسفندماه از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز شد و حضور جمعیت در شب نیمه شعبان به اوج خود رسید.
ویژه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران به مناسبت نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) با برگزاری آیین شکرگذاری خادمان این مسجد در شامگاه یکشنبه ششم اسفندماه به پایان رسید.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد تولیت آستان مسجد مقدس جمکران در این آیین ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی خادمان مسجد مقدس جمکران و همه دستگاه های اجرایی و گروه های مردمی  در برپایی باشکوه جشن بزرگ نیمه شعبان، از حضور پرشور و چندمیلیونی عاشقان و منتظران امام زمان(عج) از اقصی نقاط این کره خاکی در مسجد مقدس جمکران تجلیل کرد.
ایشان با اشاره به اینکه امام زمان(عج) منتظر است تا ما زمینه ظهور را فراهم کنیم، ابراز کردند: ما باید خودمان را برای حکومت ایشان آماده کنیم.  
تولیت آستان مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ۱۱ اسفند اشاره و خاطرنشان کرد: همه ما باید با تبعیت از دستورات نائب امام زمان با رای دادن خودمان از امتحان ۱۱ اسفند سربلند بیرون بیاییم و بار دیگر دشمنان این نظام و انقلاب را مایوس کنیم.  
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مداحی حاج عباس حیدرزاده پایان بخش جشن های نیمه شعبان امسال بود.

کد خبر 1751728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha