قرآن آموز شیروانی به مسابقات کشوری قرآن کریم راه یافت

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: «اسماعیل نیک فهم» از قرآن آموزان این شهرستان به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم راه یافت.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این دوره، متسابقین راه یافته از استان خراسان شمالی در بخش برادران اسماعیل نیک فهم در رشته تحقیق بوده است.

 وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده های محترم شاغلین و وابستگان سپاه خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات، ۲۳۲ نفر از برگزیدگان نیروهای مسلح از ۱۶ بهمن در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰، ۱۵، ۱۰ و پنج جزء، اذان، مفاهیم و نکات تفسیری با هم رقابت کردند.

علیپور عنوان کرد: در این مسابقات همسران پاسدار و دختران و پسران پاسدار در دو بخش زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به رقابت پرداختند که بخش حفظ قرآن در سه بخش ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل، بخش تحقیق، ترتیل و مفاهیم سطح ۱ و سطح ۲ و بخش اذان ویژه پسران، حوزه‌ها و شاخه‌های مختلف مسابقات سراسری قرآن کریم بود و در هر رشته ۳ نفر از همسران پاسدار، ۳ پسر و ۳ دختر پاسدار، به عنوان برگزیده مسابقات انتخاب شدند.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با تاکید بر اینکه این مسابقات به معنای رقابت در امر قرآن نیست بیان کرد: برگزاری مسابقات برای این است که افرادی به قله راه پیدا کنند و دیگران نیز به این واسطه وارد دشت وسیع قرآن بشوند، همه کسانی که در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند و در این عرصه حضور دارند جزو برندگان هستند و به جایگاه معنوی خود رسیده‌اند.

مسابقات دوسالانه قرآن کریم نیروهای مسلح به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد.

کد خبر 1752290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha