از حضور حافظ قرآن نابینا تا صف‌های طولانی مساجد برای اخذ رای

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حضور حماسی مردم کردستان در لحظه لحظه انقلاب جانی تازه در بدن داشته و شریان اصلی انقلاب را حماسه حضور مردم به خود گرفته است و امروز مردم دارالاحسان و سرزمین اصالت و فرهنگ شاهد صف های طولانی مردم در مساجد و مدارس برای اخذ رای بود.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، کردها عادت به خلق حماسه دارند از پیر و جوان، تا زن و مرد، کودک و نوجوان، همه برای ادای تکلیف در روز حساس انقلاب یعنی در انتخابات حاضر شدند.

از ساعات اولیه شروع زمان رأی گیری شعب انتخابی مملو ازمردم بودند که به عشق انقلاب صف کشیده بودند.

حضور مردم در انتخابات نشان از این دار  که هنوز ایران اسلامی می تواند با قوت قلب به کردستان خود پشت ببندد چون مردم هنوز پای ارمان‌های انقلاب ایستاده اند.

با مهندسی انتخاباتی می توان عشق و شور انتخاباتی را دریافت دشمن و معاندین در کردستان نقش پیرمردها و پیرزن‌های کردستانی را در انتخابات چگونه توصیف می‌کند.

بچه های مسجدی بازهم پای کار نظام و اسلام

امروز همه برای حضور در این جشن سیاسی آمدند و چه زیبا در کنار هم همبستگی و وحدتشان را به رخ کشیدند. از حافظ نابینای قرآن کریم گرفته تا بچه های مسجدی همه در عرصه حضور یافتند و تصاویر به یاد ماندنی را در این مرز و بوم خلق کردند.

عروس و داماد سنندجی هم اولین روز زندگی‌شان را با حضور در شعبه اخذ رای و با آغاز انتخابی سیاسی رقم زدند تا مهر یک انتخاب اصلح چراغ راه زندگی‌شان باشد.

استاندار کردستان گفت: مشارکت در انتخابات مهم است و مشارکت مردم می‌تواند برایند بهتری در تشکیل دو نهاد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری داشته باشد.

از حضور حافظ قرآن نابینا تا صف‌های طولانی مساجد برای اخذ رای

شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی است

اسماعیل زارعی کوشاگفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی است و تعجیل در ادای تکلیف وظیفه است.

وی افزود: تجربه نشان داده ساعات بعدازظهر شلوغتر می‌شود اما بهتر است مردم در ساعات اولیه رأی گیری مراجعه کنند و در پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: تمهیدات برای برگزاری انتخابات خوب و سالم تدارک دیده شده است.

از حضور حافظ قرآن نابینا تا صف‌های طولانی مساجد برای اخذ رای

مشارکت شورآفرین مردم حماسه کردها را به رخ می کشد

مسوولان و روحانیون حاضر در این رویداد اعلام کردند: مشارکت شوق آفرین و حماسه آفرین مردم ستودنی است و حماسه کردستانی ها را به رخ می کشد.

مسوولان معتقدند؛ این حماسه حضور پرشور مردم موید این اتفاق و نوید بخش گام برداشتن به سوی این توسعه است.

حضور بانوان در انتخابات عامل پیشرفت کشور

یکی از زنان فرهیخته سنندجی هم که ضایعه نخاعی بود بر روی ویلچر آمده بود و بخاطر میهن و کشورش و بخاطر توسعه، پیشرفت کشور خود را به شعبه اخذ رای رسانده بود نامش سید عطیه شیخ احمدی و نویسنده  بیش از ۵۳ عنوان کتاب رمان، کودک بود.

وی گفت: ایران را دوست دارم و برای من کشور عزیزی است هر کسی که تابع قرآن و اسلام باشد باید در پای صندوق رأی حاضر شود

از حضور حافظ قرآن نابینا تا صف‌های طولانی مساجد برای اخذ رای

رأی اولی‌های سنندجی هم آمده بودند و از ساعت اولیه زنگ تکلیف سر کلاس حماسه سازی با شوق و شور حاضر شدند تا کلاس انتخابات را با درایت پاس کنند.

دریافت نهال توسط رای اولی ها

در راستای کاشت نهال در بهار سیاسی انقلاب هم هر رای یک نهال از طرف نهضت جوانان کشور، هر رای اولی یک نهال برای کاشت دریافت کرد تا در هر کجا که دوست دارد بکارد و یاد انتخاب ثمربخش خود بیفتد.

امسال ۸ هزار رأی اولی در استان کردستان وجود دارند که با حضور در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری را برای این مرز و بوم رقم خواهند زد.

فرمانده نیروی انتظامی کردستان گفت: روند انتخابات در کردستان بدون مشکل در حال انجام است.

از حضور حافظ قرآن نابینا تا صف‌های طولانی مساجد برای اخذ رای

مشارکت مردم اقتدار و عزت کشور را بدنبال دارد

سردار علی آزادی با حضور در مسجد جامع سنندج و شرکت در انتخابات ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در این حماسه سیاسی اظهار کرد: مردم با شور و شعور حضور فعال دارند و نشان می‌دهند که برای امنیت، اقتدار و آینده کشور قدم بر می‌دارند تا عزت و استقلال کشور تداوم داشته باشد.

وی افزود: حضور و مشارکت گسترده مردم علاوه بر حفظ استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی موجب ضعف دشمنان می‌شود و آنها را مأیوس خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه تدابیر امنیتی لازم اندیشیده شده است، اضافه کرد: در سطح استان امنیت صندوق‌های اخذ رأی و شعبات بر عهده فرماندهی انتظامی کردستان است که با همکاری مرزبانی و سپاه انجام شده است.

وی حضور فعال مردم را عامل ایجاد امنیت دانست و بیان کرد: تاکنون هیچ مشکلی اتفاق نیفتاده و روند انتخابات با امنیت کامل در استان کردستان برقرار است.

مشارکت مردم یاس دشمن را بدنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز با حضور در مسجد جامع سنندج مشارکت مردم را عامل یاس دشمن دانست و گفت: حضور مردم میتواند آینده ای روشن را بر روی مردم این مرز و بوم بگشاید.

از حضور حافظ قرآن نابینا تا صف‌های طولانی مساجد برای اخذ رای

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با ۱۳۲ نامزد مجلس شورای اسلامی و چهار نامزد مجلس خبرگان رهبری در یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی شامل ۵۸۹ شعبه شهری، ۷۰۷ شعبه روستایی و تعداد ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۲ شعبه سیار در جریان است.

۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی در اجرای این رویداد سیاسی فعالیت دارند و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر کردستانی واجد شرایط رأی هستند.

کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

کد خبر 1752703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha