کردستان سرشار از ظرفیت‌های قرآنی است/کانون‌های مساجد محل تربیت نوجوانان قرآنی

حجت الاسلام پورذهبی گفت: کردستان به دلیل داشتن بیش از ۵ هزار ماموستا و روحانی و دو هزار و ۳۰۰ مسجد سرشار از ظرفیت‌های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان صبح دوشنبه در نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون های مساجد کشور که با حضور حجت الاسلام خداداده در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: گرچه نظرات و عقائد مختلفی در کردستان وجود دارد اما اصل کار مردمی هستند که در کنار هم فعالیت دارند.

وی بیان کرد: ۸۲ درصد مردم کردستان اهل سنت و مابقی تشیع هستند که استانی بی‌نظیر به شمار می‌رود و تنوع و تکثر مساجد و روحانیون، حضور طلاب خواهر و برادر تسنن و تشیع حضور چهار هزار ماموستا و طلبه اهل سنت وبیش از یک‌هزار نفر در بخش تشیع و دوهزار و ۳۰۰ مسجد استان و ۳۵۰ مهدیه، حسینیه  و مسجد تشیع ظرفیتی برای این استان تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه کردستان خاطرنشان کرد: ۳۳۰ هزار دانش‌آموز، ۴۰ هزار دانشجو در کردستان ظرفیت خوبی در حوزه جوانان و نوجوانان در این استان وجود دارد و هرگاه معلم خوبی همراه آنها بوده‌اند شاهد موفقیت‌شان بوده‌ایم.

استقبال نوجوانان از کانون های مساجد ستودنی است

حجت الاسلام پورذهبی‌ استقبال نوجوانان از کانون‌های مساجد را در این استان ستودنی خواند و گفت: در بستر این کانون‌ها نوجوانان قرآنی تربیت می‌شوند و اینها از دیگر ظرفیت‌های دینی استان است.

وی عنوان کرد: تشکیل چنین نشست ها و مسابقاتی همچون مدهامتان در استان چشم طمع تفرقه را کور می‌کند و منجر به حغظ وحدت در استان می‌شود.

مساقبات ملی مدهامتان از ۱۲ اسفند در سنندج کلید خورد و تا امشب ۱۴ اسفند ماه با رقابت ۲۸۰ شرکت کننده نوجوان و جوانان قرآنی ادامه دارد.

به برکت برگزاری این مسابقه قرآنی در سنندج، جشن برگزاری سی‌هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد جامع سنندج برگزار و نخستین نشست راهبردی اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تشکیل شد.

کد خبر 1753186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha