تشکیل کمیسیون تخصصی بانوان در اتاق اصناف ایران

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با اشاره افزایش فعالیت بانوان در صنف‌های مختلف در سال‌های اخیر، بر ضرورت تشکیل کمیسیون تخصصی بانوان در اتاق اصناف ایران با هدف رسیدگی و رفع چالش‌های صنفی بانوان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اتاق اصناف ایران، مژگان دادی‌پور گفت: در یکی دو دهه اخیر بانوان در بسیاری از صنوف ورود پیدا کرده و فعالیت می‌کنند و خوشبختانه عملکرد موفقی نیز داشته‌اند؛ اما مطالبات و چالش‌های بانوان فعال صنفی چندان مورد توجه قرار نگرفته و برای رفع آن اقدام ویژه‌ای انجام نشده است. لذا اگر این چالش‌ها و مطالبات در یک کمیسیون تخصصی مطرح و به اشتراک گذاشته شود، طبیعتا با کمک و حمایت اتاق اصناف ایران می‌توان به راهکارهای عملیاتی بهتری دست پیدا کرد.
به گفته وی، در حال حاضر تعدادی از اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که اگرچه در مقایسه با تعداد آقایان در اقلیت هستند، اما در جایگاه و عملکرد خود بسیار موفق بوده‌اند که به نظر می‌رسد در سال‌های آینده تعداد بانوانی که عضو هیأت رئیسه اتاق‌های اصناف خواهند شد، افزایش می‌یابد.
دادی‌پور افزود: بانوان فعال صنفی به واقع، نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند، چرا که در حال حاضر هیچ مرجع تخصصی و مشخصی در حوزه صنفی برای طرح مشکلات و چالش‌های آنها وجود ندارد.

کد خبر 1753189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha