برپایی نمایشگاه کتاب، یکی از راه‌های ترویج کتابخوانی در جامعه است

رفیعی با یادآوری اینکه راه اندازی نمایشگاه های کتاب یکی از راه های ترویج کتابخوانی در جامعه است، افزود: معرفی محصولات جدید به لحاظ طراحی و خلاقیت به جذابیت بیشتر کتاب در بین سنین مختلف کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن با بیان اینکه این نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در آستانه ماه مبارک رمضان دایر شده است، گفت: این اقدام ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد زمینه آشنایی مردم با محصولات قرآنی است.

وی با بیان اینکه بستر آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی در قالب غرفه های تدبر در قرآن در این نمایشگاه فراهم است، تصریح کرد: امروز نیاز جامعه به آشنایی نسل جوان با مفاهیم قرآنی بیش از هر زمان دیگری است؛ این نمایشگاه می تواند در تغییر سبک زندگی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار باشد.

رفیعی با تاکید براینکه امیدواریم همه دستگاه های فرهنگی و متولیان کتاب و کتابخوانی از این نمایشگاه استفاده کنند، تصریح کرد: این نمایشگاه به لحاظ تنوع کتاب، موضوعات و تعداد ناشران نسب به نمایشگاه های سنوات قبل یک قدم رو به جلو است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با یادآوری اینکه سبک زندگی جدید لازمه توجه جدی تر به موضوع کتاب و کتابخوانی است، گفت: نیاز جامعه ایجاب می کند که به موضوع کتابخوانی توجه بیشتری شود.

برپایی نمایشگاه کتاب، یکی از راه‌های ترویج کتابخوانی در جامعه است

وی با بیان اینکه آشنایی با تاریخ، تمدن، فرهنگ و موضوعات مختلف از طریق کتاب انجام می شود، گفت: متاسفانه سرانه کتابخوانی در کشور و استان درحد مطلوبی نیست و تمام دستگاه های فرهنگی استان از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فرهنگ در راستای کتابخوانی تلاش کنند.

رفیعی با یادآوری اینکه راه اندازی نمایشگاه های کتاب یکی از راه های ترویج کتابخوانی در جامعه است، افزود: معرفی محصولات جدید به لحاظ طراحی و خلاقیت به جذابیت بیشتر کتاب برای سنین مختلف کمک می کند و زمینه برای ارتباط بین نمایشگاه و فعالیت دستگاه های مربوطه و خانواده ها شکل گیرد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد روزمره خانواده‌ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دسترسی کتاب امروز آسان شده است و افراد می توانند به صورت غیرحضوری نیز به کتاب دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 1753217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha