کانون‌های مساجد ظرفیت کم‌نظیر برای فعالیت های قرآنی هستند

فیروزیان با اشاره به همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ با ستاد کانون‌های مساجد برای راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی، گفت: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، شناسایی و پرورش استعدادها و تربیت نیروهای متعهد از رویکردهای مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

«شبیر فیروزیان»، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان درباره تاثیر کانون های فرهنگی هنری مساجد بر راه‌اندازی پایگاه های قرآنی، اظهار کرد: از طرح های بسیار خوب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی چهار هزار پایگاه قرآنی در مساجد است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های قرآنی در مساجد از دیگر مطالبات رهبری در این حوزه بوده است، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تلاش زیادی در تحقق طرح تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی دارند و برای تحقق هر چه بیشتر این مطالبه در ماه مبارک رمضان امسال هم طرح عملیاتی را ادامه می دهند.

فیروزیان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای رشد فعالیت های دینی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: باید فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تلاش بیشتر و برنامه ‌ریزهای جامع در جهت تقویت و استمرار فعالیت‌های مسجدمحور تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام یک پایگاه تمدن‌ساز برای ما محسوب می شود، افزود: قرآن هم یک کتاب تمدن ساز است لذا اتصال قرآن و مسجد با یکدیگر می تواند یک جریان تمدن ساز و فرهنگ ساز در کشور ایجاد کند.

فیروزیان با بیان اینکه تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسترساز رونق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی است، افزود: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، شناسایی و پرورش استعدادها و تربیت نیروهای متعهد از رویکردهای مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه خوب است کانون های فرهنگی و هنری مساجد تمام فعالیت های خود را قرآن‌محور طراحی کرده و انجام دهند، خاطرنشان کرد: در صورتی که ما بتوانیم ادبیات مناسب ارتباط با قرآن را برای گروه های مختلف تعریف کنیم آنها با قرآن مأنوس می شوند. به عبارت دیگر، خوب است با کودکان و نوجوانان با ادبیات خودشان صحبت و برنامه های هنری جذاب برای فعالیت های قرآنی تعریف کنیم.

کد خبر 1753608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha