جامعه ایران اسلامی جامعه‌ای برگرفته از مهدویت است

عباسی با تاکید بر اینکه اگر ظاهر و باطن ما یکرنگ باشد می توانیم به ظهور امیدوار باشیم گفت: جامعه ایران اسلامی جامعه‌ای برگرفته از مهدویت است و نباید این فضای معنوی در جامعه کم رنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اسدالله عباسی_ استاندار گیلان در همایش مهدویت «انتظار نور» که به دلیل بارش برف یک هفته با تاخیر در رشت برگزار شد اظهار کرد: ما در انتظار منجی عالم بشریت و عدالت مطلق هستیم.  

وی با بیان اینکه، اگر به ما ندا برسد که می خواهید سربازی امام زمان را انجام دهید چه می کنیم افزود: امام زمان چراغ راه مسلمین در طول تاریخ بوده است و می بایست همیشه آماده ظهور منجی عالم بشریت باشیم.  

عباسی تصریح کرد: تمامی معصومین بشارت ظهور امام عصر را داده اند و این ما هستیم که باید ببینم وقتی در دیدار خاص و یا دیدار عام با امام خود روبرو می شویم ایشان وقتی سرشان را بلند می کنند در باطن ما خوبی می بینند یا ناخالصی و رذایل ما را نظاره خواهند کرد.

 وی با تاکید بر اینکه اگر ظاهر و باطن ما یکرنگ باشد می توانیم به ظهور امیدوار باشیم افزود: اگر بستر و زمینه آماده شود، ما آرزوی خود را تحقق یافته میدانیم و چشمانمان به دیدن چهره حضرت مهدی روشن می شود.  

عباسی اضافه کرد: تا کنون خیلی ها انتظار کشیدند و به دیار باقی رفتند و خیلی ها در حیاتشان آنقدر نزدیک شدند که ایشان را دیدند، پس ما نیز باید یک ویژه گی هایی داشته باشیم که توفیق زیارت ولی عصر نصیب ما شود.  

وی در ادامه اذعان کرد: ما باید در آن مکتب تعلیم ببینیم و سیره عملی ما شود زیرا یک وقتی ما یک انتظاری از امام خود داریم و یک بار آن حضرت از ما انتظاراتی دارند و مهم است که آن موقع چه رفتاری داشته باشیم.

عباسی اذعان کرد: ما راه را پیدا کردیم و مسیر را شهدا و امام (ره) به ما نشان داده اند و این توفیق نه از گذشته بلکه در همین ایام معاصر به ما رسیده است.  

وی ادامه داد: همین که مقام معظم رهبری می فرمایند «ما به قله نزدیک شدیم» چیزهایی است که آنحضرت از دهان امام زمان به ما نشان می دهند.

عباسی اضافه کرد: شهدا جانشان را در همین مسیر ایثار کردند و ما باید به همین ریسمان الهی چنگ بزنیم و آنرا نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه همه ملت‌های مسلمان و آحاد مختلف جامعه باید خود را مهیا و آماده ظهور منجی عالم بشریت کنند تصریح کرد: برخی جریانات انحرافی دینی همواره در تلاش برای کمرنگ کردن فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه هستند و در سال های پس از انقلاب همیشه سعی کرده اند تا ذهن‌های ملت را تغییر دهند.

عباسی با بیان اینکه این مردم ما هستند که با تبعیت از شهدا و امام شهدا مسیر را شناخته و به مسیر خود ادامه می‌دهند افزود: جامعه ایران اسلامی جامعه‌ای برگرفته از مهدویت است.
 
وی با اشاره به اینکه، بدون داشتن عدالت نمی‌توان فرهنگ مهدویت را معنا کرد ادامه داد: داشتن ایده و برنامه‌های فرهنگی خوبی مانند سرود «سلام فرمانده» می‌تواند نسل جدید را با فرهنگ مهدویت و امام زمان(عج) آشنا کرد.

عباسی خاطر نشان کرد: مهمترین بخش از این جهان عدالت گستر در واقع جهانی از جنگ و ستم و جنایت است و برای رفع ظلم و تبیض باید برنامه داشته باشیم.  

عباسی با تاکید بر اینکه، برای رسیدن به آن راه، ۴۵ سال مقاومت کردیم و همه ظلم ها به ما وارد شد افزود: دشمنی که داروهای کودکان خاص را دریغ کرده و صدایی از سازمان های حقوق بشر نبود و نیست ما می بایست صبر و مقاومت کنیم.  

وی در خصوص انتخابات نیز بیان کرد: در مساله انتخابات دشمن یکسال است تمام تلاشش را کرد که مانع ورود مردم به صحنه شود ولی مردم ما آمدند و نه ی بزرگی به دشمنان گفتند.  

عباسی اظهار کرد: گرچه کاستی هایی در جامعه و در معیشت مردم وجود دارد اما عدم حضور کسانی که در انتخابات شرکت نکردند را نباید به پای نظام، دین اسلام و انقلاب نوشت بلکه ناکارآمدی و ضعف مدیران و مسئولین موجب بسیاری از نارسایی و ناملایمت ها و ... است.  

وی با تاکید بر اینکه اکنون نیز در جامعه مهدویت زندگی می کنیم و نباید این فضای معنوی در جامعه کم رنگ شود افزود: در جامعه ای زندگی می کنیم که همگی در انتظار منجی هستیم و این حقیقتی است که همه ادیان این روز را نوید داده اند.

گفتنی است، در این مراسم ضمن تقدیر از فعالان عرصه مهدویت، از یک کتاب با عنوان مهدویت و نیز پوستر جشنواره «خط حلیه منجی» رونمایی شد.

جامعه ایران اسلامی جامعه‌ای برگرفته از مهدویت است

جامعه ایران اسلامی جامعه‌ای برگرفته از مهدویت است

جامعه ایران اسلامی جامعه‌ای برگرفته از مهدویت است

جامعه ایران اسلامی جامعه‌ای برگرفته از مهدویت است

کد خبر 1754143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha