«شادراه»؛ ویژه‌برنامه نوروزی دارالعباده ایران

زارع زاده از برگزاری ویژه برنامه های عید نوروز به عنوان «شادراه» در بلوار بسیج یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مصطفی زارع زاده در نشست خبری برنامه های بهار قرآن و طبیعت در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: همزمان با ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های مختلفی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود که در این راستا کمیته های مختلف سازمانی تشکیل شده است.

وی افزود: تقارن ماه مبارک با ایام نوروز کار ویژه و مدلی را می طلبد که مردم نیز در این مدل می توانند نقش آفرینی کنند.

زارع زاده ادامه داد: برنامه های شاد، پرنشاط و پرهیجان به عنوان ویژگی های این برنامه ها است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: امسال از پراکنده کاری دست برداشته ایم و کار جمعی را دنبال کرده ایم و به صورت ویژه همه برنامه ها در بلوار بسیج برگزار می شود.

وی گفت: جلوگیری از ترافیک در بافت، اجرای برنامه های مختلف در بلوار بسیج، وجود مسیر گردشگری به عنوان گام اصلی ما در این برنامه ها بوده است.

زارع زاده بیان کرد: مسیرهای گردشگری به صورت کتاب در اختیار گردشگران خواهیم داد تا از آنها استفاده کنند.

وی گفت: برنامه های ما از ۲۸ اسفندماه شروع می شود و تا هفتم فروردین ماه اجرا می شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: روز ۲۵ اسفندماه جشنواره سفره هفت سین برگزار می شود و در بلوار بسیج و کتابخانه مرکزی اجرایی می شود.

زارع زاده گفت: برگزاری موزه زنده با اجرای بیش از ۳۰۰ نفر، غرفه های فرهنگی و هنری و اجتماعی از جمله برنامه ها است.

وی بیان کرد: نگاه به زندگی یزد قدیم و سیک زندگی و شغل های قدیمی و مفاخر یزدی ها به عنوان رویکرد اصلی ما در موزه زنده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: کودک روزنامه فروش، مفاخر، زندگی روزمره، مکتب خانه، بازی های بومی محلی، شخصیت ها و مفاخر از جمله برنامه های ما در این ایام است.

وی افزود: امسال عمده برنامه‌ های تدارک دیده شده سازمان به صورت متمرکز در بلوار بسیج یزد با عنوان «شاه راه نور» برگزار خواهد شد.

کد خبر 1754326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha