فضای جامعه در ماه مبارک رمضان باید معنوی باشد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه فضای جامعه در ماه مبارک رمضان باید معنوی باشد، گفت: تبلیغات محیطی در زمینه مسئله روزه‌داری و معنویت می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست ستاد ماه مبارک رمضان و همچنین برنامه قرآنی «مسطورا» ضمن تبریک ماه رمضان، اظهار کرد: ماه پر خیر و رحمت الهی فرا رسیده و ما باید همه توان و فرصت‌ها را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که مشمول باران رحمت الهی شویم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: وقتی که انسان‌ها حقیقت، عظمت و مغفرت ماه رمضان را درک می‌کنند، آرزو دارند که مشمول رحمت و مغفرت این ماه قرار گیرند.

وی یکی از نام‌های روز قیامت را «یوم الحسرت» دانست و افزود: انسان‌های مومن، مسلمان و همچنین کافران حسرت می‌خورند که چرا از فرصت‌ها به درستی و در مسیر صحیح خود استفاده نکردند.

آیت الله حسینی تصریح کرد: در کشوری اسلامی و زیر بیرق ولایت قرار داریم که خداوند شرارت حکومت طاغوت را از سر ما دور کرد و باید جهالت و یاغی گری در برابر تعالیم الهی را کنار بگذاریم.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه خداوند نیازی به ما ندارد، ادامه داد: همه این قوانین و دستورات الهی برای آرامش انسان‌ها در آخرت آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید ضمن پایبندی به انسانیت خود، مطیع مالک، خالق و پروردگار عالم باشیم.

آیت الله حسینی ادامه داد: افرادی در جامعه متظاهر به روزه‌خواری و متجاهر به گناه هستند که می‌طلبد از این کار دست بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تاکید کرد: روزه‌داری فرمان خداوند بوده و مربوط به روحانیت، حوزه‌های علمیه و حاکمیت نیست.

وی با اشاره به اینکه از زمان خلقت انبیاء یکی از احکام الهی در کنار حجاب، حیا، نماز، زکات و .... روزه مطرح بود، یادآور شد: شان و منزلت ماه رمضان باید در جامعه اسلامی حفظ شود.

آیت الله حسینی تظاهر به روزه خواری را مردود دانست و اظهار کرد: افرادی که مشکل شرعی دارند نباید در ملأ عام اقدام به روزه‌خواری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه فضای جامعه در ماه مبارک رمضان باید معنوی باشد، بیان کرد: تبلیغات محیطی در زمینه مسئله روزه‌داری و معنویت می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی از متولیان مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا محافل قرآنی را ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 1754439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha