خود را در معرض رحمت خدا در رمضان قرار دهید

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ماه رمضان مهربانی و رحمت الهی را برای مومنان به ارمغان آورده است، اظهار کرد: کسانی که از این ماه استفاده می کنند در معرض مهرورزی و مغفرت خداوند قرار دارند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت امیر(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: بسیاری از روایات شیعه از زمان اهل بیت(ع) تا وقتی که کتابهای مهم روایی نظام گرفت روایات هایی مستند هستند.

این استاد حوزه علمیه در خصوص مفهوم مستند بودن تصریح کرد: منظور از مستند بودن این است که اشخاص عادل و قابل اعتماد روایاتی را از اهل بیت(ع) نقل می کنند، افرادی همچون زراره الاعین که روایتی از امام باقر(ع) شنید و ماموریت یافت تا این روایت را به گوش دیگران برساند و روزی همین زراره نزد محمد بن مسلم نقل می کند و محمد بن مسلم آن روایت را نزد معاویه بن وهب نقل می کند و او نیز روایت را به فرد ابراهیم لیسی می‌گوید و روایت مکتوب می شود.

وی با بیان اینکه این روایات سند دار شیعه را هیچ دین و مذهبی ندارد؛ اظهار کرد: روایات اهل بیت(ع) روح انسان را شستشو و عقل او را افزون و عملش را تهذیب می کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امام رضا (ع) و به نقل از شیخ صدوق عنوان کرد: حضرت فرمودند اگر همه مردم به محاسن و زیبایی کلام ما آگاه شوند از اهل بیت پیروی می کنند. انسان باید تابع دینی باشد که در همه جوانب حق را رعایت کند و آن دین اسلام است. انسان باید تلاش کند با عمل و شیعه واقعی شدن مردم را به راه راست هدایت کند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ماه رمضان به قدری شریف است که شرافت آن شناخته شده نیست، ابراز کرد: در روایت است رمضان ماه الله است و معنای الله وجود مقدسی است که همه کمالات و ارزش های بی نهایت در آن جمع شده است. 

این استاد اخلاق با بیان اینکه رمضان با این اوصاف سراسر برکت و ارزش های ماندگار است. گفت: بر اساس آیات الهی هرکس سی روز ماه رمضان را روزه بگیرد بعد از اتمام این ماه آن روزه ها در اختیار پروردگار قرار می گیرد و در قیامت با آثار قیامتی و آجر اعظم به انسان بر می گردد. 

وی با بیان اینکه ماه رمضان مهربانی و رحمت الهی را برای مومنان به ارمغان آورده است، اظهار کرد: کسانی که از این ماه استفاده می کنند در معرض مهرورزی و مغفرت خداوند قرار دارند، این همان رحمت است.

کد خبر 1754613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha