تجربیات خوب فرهنگ در سالی که گذشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با کارکنان وزارتخانه که پس نماز جماعت امروز برگزار شد، گفت: ما در سال ۱۴۰۲ در مدیریت حوزه فرهنگ فضای خوبی را تجربه کردیم در حالی‌که در سال گذشته با فتنه‌ترکیبی دشمن درگیر بودیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدمهدی اسماعیلی» با بیان این مطلب، افزود: سال ۱۴۰۱ همه شاهد بودند که دشمن چگونه به دنبال تعطیل کردن همه فعالیت‌های کشور به‌ویژه فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر بود و برای تعطیلی و به عقب بردن فرهنگ و هنر کشور هر اقدامی کردند.

اسماعیلی تاکید کرد: خوشبختانه با ایثار مردم و شهدای امنیت و همچنین رهبری رهبر انقلاب وضعیت به حالت عادی برگشت.

وزیر فرهنگ گفت: در سال ۱۴۰۲ در همه بخش‌ها فعالیت‌های فرهنگی و هنری با تراز خوبی پیش رفت.

وی افزود: جشنواره‌ها و برنامه‌هایی که سال‌های زیادی تعطیل بود دوباره فعال و مجموعه جشنواره‌های جدیدی هم به سبد رویدادهای فرهنگی اضافه شد.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ فضای پرنشاطی در بخش‌های مختلف شامل حوزه‌های نمایشی، سینما، کتاب و فعالیت‌های قرآنی ایجاد شد.

وزیر فرهنگ افزود: امیدواریم در سال پیش رو بتوانیم بخش دیگری از برنامه‌های تحولی مدیریتی را اجرایی کنیم.

وی گفت: از ابتدا سهم حوزه فرهنگ و هنر کم در نظر گرفته شده و در این‌حوزه به قدری عقب‌ماندکی داریم که هرچقدر تلاش شود بازهم کم است ولی هدف دولت مردمی جبران عقب‌ماندگی‌ها است‌.

اسماعیلی درباره برگزاری نمایشگاه قرآن نیز  افزود: روز اول سال جدید نمایشگاه قرآن افتتاح می‌شود که شبکه قرآن و همه شبکه‌های صداوسیما در اختیار این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: مصلای امام خمینی (ره) باید به تفرج‌گاه مومنان تبدیل شود و فضای معنوی بیشتری برای آن‌ها آماده باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: ما امسال شاهد یک اتفاق مبارک در وزارتخانه بودیم که میزبانی از شهید گمنام عالی‌مقام بود و باید قدر این حضور شهید را در مجموعه بدانیم.
پایان پیام/
کد خبر 1754725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha