نقش والدین و مربیان در دوستی بچه‌ها با مسجد

پنجمین قسمت از برنامه اذان‌گاهی شبستان روز گذشته با بررسی تاثیر والدین و مربیان در حضور نوجوانان در مسجد و مشارکت آنها در فعالیت‌های مسجدی روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: برنامه اذان‌گاهی «شبستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷:۳۰ با اجرای «محسن قره‌شیخلو» از آنتن شبکه پنج سیما پخش می شود.

نقش والدین و مربیان در دوستی بچه‌ها با مسجد

این برنامه که قرار است به مدت ۳۰ شب مهمان خانه‌ روزه‌داران شود، تلاش می‌کند با نگاهی متفاوت به مساله مسجد و فعالیت‌های مسجدی بپردازد.

در ادامه مروری داریم بر آنچه که در برنامه شنبه، ۲۶ اسفند مصادف با پنجمین روز از ماه رمضان روی آنتن رفت.

در بخش ابتدایی این برنامه گزارشی از کتابخانه کانون فرهنگی و هنری «پیروان ولایت» مسجد جامع سنچولی شهرستان هامون پخش شد و تاریخچه آغاز به کار و همچنین فعالیت‌های این کتابخانه مرور شد از جمله اینکه کتابخانه در سال ۱۳۸۲ با مجوز ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در روستای سنچولی واقع در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان هامون راه‌اندازی شده است و همواره تلاش بر این بود که این کتابخانه پایگاه فعال فرهنگی در سطح منطقه باشد به ویژه آنکه در روستاهای اطراف کتابخانه عمومی وجود ندارد.

نقش والدین و مربیان در دوستی بچه‌ها با مسجد

در ادامه حجت الاسلام «احمد حسنبگلو» به عنوان مهمان برنامه اذان‌گاهی شبستان در مسجد صنیع‌الدیوان حضور یافت و طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: من از دوران کودکی در مسجد حضور داشتم و به لطف والدین در مسجد بزرگ شدم؛ خاطرات متنوعی از این دوران دارم، خصوصا حضور در مجالس قرآنی به ویژه در ماه مبارک رمضان که برایم تداعی کننده خاطرات خوبی است، مسابقات و تشویق‌های علاقه فراوانی را در وجودم برای حضور در مسجد داشت.

نقش والدین و مربیان در دوستی بچه‌ها با مسجد

امام جماعت مسجد شهید بهشتی منطقه ۱۵ کیانشهر و مدیر کانون فرهنگی هنری «نجم‌الثاقب» این مسجد ادامه داد: از دوره مَهد تا دوره کنکور بحث‌های تربیتی و آموزشی را داریم، همچنین برای خانواده‌ها و والدین به ویژه مادران برنامه‌های متنوعی در عرصه سبک زندگی، فرزندآوری داریم و در این راستا تاکنون همایش‌های مختلفی را نیز برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین در بحث‌های آموزشی و تربیتی علاوه بر آنچه که اشاره شد، کلاس‌های تقویتی زبان انگلیسی داریم، علاوه بر این در بخش کارهای هنری کلاس‌های نقاشی و طراحی و سیاه‌قلم را برگزار می‌کنیم و در کنار همه این فعالیت‌ها گروه سرودی برای دختران خردسال در کانون تشکیل داده ایم.

حجت الاسلام حسنبگلو در پاسخ به پرسشی در مورد جذب مخاطب به دوره‌های مسجدی با توجه به وجود و برگزاری همین کلاس‌ها در سایر موسسات در سطح شهر و کشور گفت: این مساله به زحمات مربیان باز می‌گردد، از سوی دیگر بحث‌های تربیتی و آموزشی آنها به گونه‌ای بوده است که اهالی محل و مسجد، خودشان برای این دوره‌ها تبلیغ کردند تا زمینه‌ساز حضور سایر افراد در این کلاس ها شود.

وی با اشاره به فعالیت مسجد و کانون در سطح فضای مجازی تصریح کرد: در این عرصه بحث‌های آموزشی در کانال‌های مختلف داریم، همچنین، مسابقات قرآنی، نهج‌البلاغه و کتابخوانی را نیز برگزار می کنیم.

در بخش دیگری از برنامه اذان‌گاهی شبستان، گزارشی از کتابخانه مسجد قائم آل محمد(عج) در شهر اراک در استان مرکزی و در خیابان مشهد، پخش شد؛ این کتابخانه در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و چیزی حدود ۱۴ سال از عمر فعالیت اش می گذرد. 

نقش والدین و مربیان در دوستی بچه‌ها با مسجد

نقش والدین و مربیان در دوستی بچه‌ها با مسجد

این گزارش می افزاید: پایان بخش برنامه شبستانِ پنجمین روز از ماه رمضان، اجرای گروه سرود «تسنیم» دختران خردسال مسجد و کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) اسلامشهر بود.

نقش والدین و مربیان در دوستی بچه‌ها با مسجد
 

کد خبر 1755203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha