برگزاری محافل جزء خوانی قرآن در مساجد ملایر

حجت الاسلام رستمی گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان محافل جزءخوانی قرآن کریم در سطح مساجد شهرستان ملایر در حال برگزاری است

حجت الاسلام روح الله رستمی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر ،گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی توسط اداره تبلیغات اسلامی ملایربا هدف احیای مساجد برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، اخلاقی و علمی در مساجد شهرستان در حال برگزاری است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از اعزام ۱۸۰ مبلغ و مبلغه از اداره تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه به مناطق مختلف شهرستان ملایر همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مبلغان با هدف برگزاری برنامه هایی مختلف سخنرانی، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی، مشاوره و..  به مناطق مختلف شهرستان اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه مراسم جزء خوانی قرآن کریم در سطح مساجد شهرستان ملایر ملایر در ایام ماه مبارک رمضان در حال انجام است  افزود: . ختم قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان ،کرسی‌های تلاوت قرآن ،نشست‌ها و حلقه‌های معرفتی با حضور اساتید و مبلغین توانمند به صورت تخصصی با حضور جوانان و نوجوانان در ازز برنامه های دیگر در این ایام است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایراحیای شب‌های قدر در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان و با حضور گسترده مردم و جوانان، نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور مسئولین شهرستان در مساجد و با حضور اقشار مختلف مردم برگزاری طرح ختم قرآن جلسات خانگی ،برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد حسینیه‌ها ،برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن ،اعزام قاری به مراسمات و محافل و مراکز متقاضی را نیز از  برنامه های  این اداره در بهار قرآن و سال نو دانست.

وی  از برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم روخوانی روانخوانی تجوید مفاهیم صوت الحن در مساجد در حسینیه‌ها  و در مراکز قرآنی در منازل و در  خانه‌های قرآن شهری و روستای در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد:  برگزاری مراسم های احیای شب‌های قدر با اعزام قاریان ، برگزاری پاسخگویی به شبهات قرآنی طبق روال سال‌های گذشته توسط مجمع قرآنی محفل الصادقین شهرستان ملایر با حضور اساتید و مربیان برجسته قرآنی جهت پاسخگویی به شبهات  و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در منزل شهدا از برنامه های واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ایام ماه رمضان است.

رستمی  با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن از آمادگی مساجد ملایر در صورت نیاز برای اسکان مسافران خبر داد و گفت: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و ایام سال نو امیدواریم سالی پر از خیر و برکت برای همه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح بزرگ مسطورا( زندگی با آیه ها اشاره کرد و  افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین  آیات زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه  در این پویش ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند  که فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه است افزود: این پویش به دنبال ایجاد یک گفتمان عمومی در سطح جامعه با محوریت قرآن کریم است، وماه مبارک رمضان امسال هم نهادها و فعالان قرآنی دست به دست هم داده‌اند تا حال و هوای کشور را قرآنی تر کنند.

وی افزود: برش آمار شهرستانی برای شهرستان ملایر  تقریبا صد هزار نفر قرار است مخاطب برنامه های قرآنی در سطوح و اشکال مختلف است که در  اجرای برنامه زندگی با آیه ها تشکل‌های دینی ،ستاد نهضت پیشرفت بانوان ،شورای هیئات مذهبی خانه های قرآن شهری و روستایی و همچنین  شهرداری ، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه های علمیه، نیروهای مسلح و ..‌ در اجرای  این طرح مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 1755284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha