ضیافت افطار و نمایشگاه فیلیپینی‌ها برای نمایش میراث اسلامی فیلیپین

سفیر فیلیپین در عربستان اعلام کرد که کشورش میزبان یک  ضیافت افطاری برای نمایش میراث اسلامی فیلیپین در اواخر این ماه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، سفیر فیلیپین در عربستان اعلام کرد که کشورش میزبان یک  ضیافت افطاری برای نمایش میراث اسلامی فیلیپین در اواخر این ماه خواهد بود.

طبق داده‌های سال ۲۰۲۴ کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپینی، مسلمانان فیلیپینی حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۱۲۰ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند و سومین جامعه بزرگ مسلمانان در جنوب شرقی آسیا پس از اندونزی و مالزی هستند.

«رومل روماتو»، کاردار سفارت فیلیپین در عربستان ، گفت: با برگزاری یک گردهمایی افطاری و نمایشگاه قرآن، سفارت فیلیپین در ریاض به دنبال نمایش میراث اسلامی این کشور است.

وی افزود: این رویداد در خدمت تقویت پیوندهای دوستی و تفاهم بین جوامع است.

روماتو گفت: افطار، فرصت ویژه ای است تا در این ماه مبارک رمضان گرد هم آمده و ارزش های صلح، شفقت و اجتماع را جشن بگیریم.

نماینده فیلیپین در عربستان تاکید کرد که نمایشگاه قرآن سنت غنی اسلامی فیلیپین را به نمایش می گذارد و تبادل فرهنگی با عربستان، زادگاه اسلام را تقویت می کند.

بر اساس گزارش موسسه ملی تاریخی، اسلام برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ وارد فیلیپین شد و آن را به قدیمی ترین دین توحیدی در این کشور مجمع الجزایری تبدیل کرد.

اکثر مسلمانان فیلیپینی در جزیره میندانائو و مجمع الجزایر سولو در جنوب کشور و همچنین در مانیل زندگی می کنند.

دولت فیلیپین اعلام کرد که برگزاری ضیافت افطار در ریاض همچنین بخشی از کار سفارت برای حمایت از کارگران فیلیپینی خارج از کشور است.

روماتو گفت: ما متعهد به حمایت از کارگران فیلیپینی خارج از کشور و خانواده های آنها از طریق برنامه ها و ابتکارات مختلف هستیم و این رویداد فرصتی برای ارتباط با آنها و نمایندگان جامعه عربستان است.

کد خبر 1755340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha