معرفت لازمه عبادت الهی

حجت‌الاسلام والمسلمین با بیان اینکه برای عبادت الهی معرفت لازم است، اظهار کرد: خدا را با معرفت عبادت کنید، خدایی که شما، زمین و هفت آسمان را برای شما خلق کرده است، اگر در آیات الهی دقت کنید مشاهده خواهید کرد که تمام کارهای او موج رحمت در آفرینش است. 

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد:  در مسیر کسب نعمت‌های عظیم معنوی،  سم‌های هلاک کننده زیادی قرار دارد که قرآن، انبیاء و ائمه معصومین (ع) پادزهرهای این سم‌ها را به ما معرفی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: حضرت فرمودند اکثر مردم دنیا مسموم هستید و پادزهر و طبیب آنها خداوند متعال است، در  آیات قرآن خداوند می‌فرماید ای مردم کسی را عبادت کنید، که سبب نگهداری روح و باطن شما از گناهان ظاهری و باطنی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای عبادت الهی معرفت لازم است، اظهار کرد: خدا را با معرفت عبادت کنید، خدایی که شما، زمین و هفت آسمان را برای شما خلق کرده است، اگر در آیات الهی دقت کنید مشاهده خواهید کرد که تمام کارهای او موج رحمت در آفرینش است. 

وی ادامه داد: اگر آسمان بسیار به شما نزدیک بود خورشید همه شما را نابود می‌کرد و تمام دریاها را خشک می‌کرد اما در فراز و بلندایی قرار داده است که برای شما سودمند و منفعت آور است، از آسمان برای شما باران و مفید می‌فرستد، کره زمین ۴ میلیارد سال عمر دارد در طول این سال‌های یک قطره از اقیانوس‌های آن در هوا پخش نشده است، این عظمت و قدرت خداوند متعال است، به نفع شما است که خداوند زمین را بستر مهیا برای شما قرار داده است، آسمان‌ها را با شما فاصله داده و از بالا به اندازه و با منفعت باران می‌فرستد.‌ همچنین  از زمین برای شما هر نوع روزی لازم را با آب باران بیرون می‌آورد. شما نماز می‌خوانید که سجده و رکوع دارد اگر به استخوان‌های کمر و زانو مفصل نمی‌داد آیا انسان صرفاً با ایستاده بودن می‌توانست کارهای خود را انجام بدهد، این خم شدن زانوها شعاع رحمتی از الهی خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه  برخی بندگان به پرستش کس دیگری غیر از خدا می پردازند، ابراز کرد: گناهکاران و دولت‌های پست و تحقیر شده  همچون گاو شیرده، خدا را رها کرده و به آمریکا سجده می‌کنند، در حالی که خداوند با قدرت خود از زمان آدم تا الان چند میلیارد انسان خلق کرده که هیچ کدام شبیه یکدیگر نیستند، آنها خدا را رها کرده و سراغ دشمنان او رفتند و به خودپرستی می‌پردازند.

استاد تفسیر قرآن کریم، با بیان اینکه روانشناسان عالم کتاب‌های زیادی را نوشتند اما یکی از آنها برای عوارض روان پادزهر مناسبی ارائه نکرده‌اند. اظهار کرد: حسد، کبر، ریا، حرص، بخل، تنگ نظری و  بیماری هایی هستند که از پادزهر آنها در این کتاب‌های روانشناسی چیزی نوشته نشده است، این همه کتاب روانشناسی در ۵ قاره دنیا نوشته شده چرا مردمان آنها به مرگ روان دچار می‌شوند و خودکشی‌ها در ۵ قاره بسیار زیاد شده است این همه دکتر روانشناس هم وجود دارد، پس طبق فرمایش پیامبر(ص) طبیب مردم خداوند است.

 این استاد اخلاق با بیان اینکه قرآن بدون مطالعه حل کننده  مشکلات روحی روانی شما نیست، گفت: شما باید در ابتدا طبیب خود را بشناسید، طبیبی که طبق فرمایش امام صادق(ع) گلی به نام محبت از بستر آن خارج می‌شود. این همه بودایی، مسیحی، اسرائیلی یهودی و صهیونیستی و  همه انسان هایی که ادعای مسلمانی دارند و بر علیه خواست خداوند با اهل بیت(ع) رابطه ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه شهر مدینه شهر پیامبر بود، اظهار کرد: در همین شهر دختر پیامبر(ص) یک بار به مسجد آمد و به حاکم و دولت زمان گفت می‌دانید من چه حالی دارم، فریاد حضرت زهرا(ی) برای جانشینی به حق پیامبر بود که او را کنار زده بودند. حضرت فرمودند من همچون بیماری هستم که می‌رود طبیب او را معاینه می‌کند و می گوید روی قلب تو یک زخم است برای علاج آن حتماً باید تحمل کنی، یک میله نازک آهنی را در آتش سرخ کنند از سینه فرو کرده آن زخم را بسوزاند. آن میله آهنی را در قلب من فرو کردید و تا روز قیامت از قلبم خارج نمی‌شود. امروز میلیون‌ها مسلمان از اهل بیت بریده‌اند اما خداوند از باب رحمت خود رزق و روزی آنها را قطع نکرده است.

وی افزود: در حکومت امیرالمومنین یک ایرانی به کوفه آمد از در مسجد که وارد شد امیرمومنان(ع) فرمودند که در کنار من بنشین پس از رفتن او برخی از روی تعصب عربی بودن از امیرالمومنان پرسیدند که چرا او را در کنار خود قرار دادی در حالی که عجم بود. حضرت فرمودند او ایرانی بود و من تا قیامت دلم به ایرانی‌ها خوش است. 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وجود مقدس خداوند را با آیات او بشناسید، عنوان کرد: بدانید که پادزهر تمام سمومی که به روح، عقل و قلب ما حمله می‌کنند به دست خداوند است که نشان دهد چه سم‌هایی شما را هلاک می‌کند، قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) این سموم و پادزهر آن را به ما نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حضرت مسیح(ع) به خداوند گفت دوست دارم یکی از بندگان خوب تو را زیارت کنم، خداوند او را به سوی زنی هدایت کرد که دو دست، دو پا و دو چشم نداشت. حضرت او را دید که مدام می گوید خدایا تو را به تمام نعمت‌های ظاهر و باطن ستایش و شکر می‌کنم، حضرت عیسی(ع) به او سلام داد و آن زن پاسخ داد السلام علیک یا روح الله، حضرت مسیح(ع) گفت تو مرا از کجا شناختی، آن زن گفت از طریق آن کسی که آدرس مرا به تو داد، حضرت مسیح(ع) گفت چرا این همه شکر می‌کنی، آن زن پاسخ داد چرا شکر نکنم در حالی که خداوند چشم مرا گرفته از دیدن نامحرمان محروم هستم، دستم را گرفته نمی‌توانم لقمه حرام بردارم، پای مرا گرفته در مجالس گناه نمی‌توانم شرکت کنم، آیا این شکر ندارد؛ حضرت عیسی (ع) گفت حال تو چگونه است، آن زن گفت دلی پر از یاد او و زبانی پر از شکر او و بدنی پر از صبر در راه او دارم، حضرت عیسی گفت چه کسی خرج تو را اداره می‌کند، آن زن پاسخ داد آن کسی که تمام آسمان‌ها را بدون ستون و بدون طناب معلق نگه داشته است. سخنی که دوربین‌های نجومی عظیم امروز می‌گویند آن زن در آن زمان به حضرت عیسی گفت، همچون این زن بر مشکلات و مصائب صبوری کنیم.

وی در خصوص نفاق ابراز کرد: انسان منافق با دروغ خود مردم را از دین رویگردان می کند، منافق به مردم وعده مسائل مثبت می دهد اما در وعده خود تخلف کرده و اعتماد مردم را از بین می برد.

کد خبر 1755500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha