نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فرصت عرضه محتوای فاخر در قالب هنر

فیروزیان گفت: نمایشگاه قرآن کریم تلفیقی است از هنرهای جذاب و محتواهای فاخر؛ این محتوا در قالب هنرهای جذاب به مردم ارائه می شود تلاش بر آن است مفاهیم قرآن را با زبان هنر برای مردم عرضه و بازگو می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، آیین افتتاحیه سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امشب (چهارشنبه، ۱ فروردین ماه) با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهره‌های فرهنگی قرآنی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

بنابر این گزارش، شبیر فیروزیان، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این آیین با تبریک تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، بیان کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» و در عمل به فرمان الهی که می فرماید: «أقرأ» کار خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن کریم تلفیقی است از هنرهای جذاب و محتواهای فاخر؛ این محتوا در قالب هنرهای جذاب به مردم ارائه می شود تلاش بر آن است مفاهیم قرآن را با زبان هنر برای مردم عرضه و بازگو می کنیم.

فیروزیان با اشاره به فعالیت بخش های متنوع در نمایشگاه سی و یکم قرآن کریم، تصریح کرد: بخش بین المللی این نمایشگاه با حضور ۲۵ کشور اعم از اسلامی و غیراسلامی میزبان بازدیدکنندگان است. هنرها و پژوهش های قرآنی را عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه از راهبردی ترین و مهمترین مسائل ما همیشه مسئله کودک و نوجوان بوده و است، گفت: از این رو، اهتمامی ویژه در این باره داریم و بخش ها و برنامه های جذابی را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده ایم.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ ادامه داد: مسئله دیگر زن، خانواده و حجاب و عفاف است، این مسئله در نمایشگاه قرآن به شکل ویژه دیده شده و با ابزارهای هنری جذاب عرضه می شود.

فیروزیان تأکید کرد: مسئله جمعیت، حاکمیت دینی و قرآن، نهج البلاغه و ... هم در این نمایشگاه ویژه دیده شده اند و برنامه های متنوعی را برای بازدیدکنندگان تدارک دیده اند؛ به عبارت دیگر، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همانطور که قرآن بر تنوع بیان و کلام دارد، به تنوع و تکثر نظر دارد و سلایق و ذائقه های مختلف را در نظر گرفته و می کوشد در این تفرجگاه همه سلایق را پاسخ دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در نمایشگاه به توصیه قرآن درباره ساده سازی نیز عمل شده است، ابراز کرد: شعار «می خوانمت»، شعاری راهبردی است، چون یکی از دلایل اصلی صبر و مقاومت مردم فلسطین انس با قرآن است، انس با قرآن منبع آرامش است. خدا به ملتی که مانوس با قرآن است صبر و آرامش می دهد همچنین، ملتی که با قرآن مانوس است روابط اجتماعی‌شان هم تنظیم و اصلاح می شود.

فیروزیان تأکید کرد: قرآن کتاب امید و آرامش است ملتی که با قرآن انس دارد هیچ گاه ذلیل نمی شود مثال عینی این ادعا ملت فلسطین است.

وی با دعوت از عموم علاقمندان برای بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و جاذبه های هنری و محتوایی آن، افزود: از رئیس جمهور مردمی که که برای امور قرآنی وقت می گذارند و نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این باره دغدغه مند هستند، تقدیر می کنم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:از پویش های مهم این دوره از نمایشگاه، طرح «حافظ شو» در دو گروه سنی زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال است که در بخش کودک و نوجوانان با دعوت وزیر آغاز شد و این نقطه آغازی است برای ترویج حفظ قرآن و تربیت میلیونی حفاظ که مورد تأکید و مطالبه رهبری معظم انقلاب است.

گفتنی است، سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۱ تا ۱۴ فروردین ماه از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد در مصلای امام خمینی(ره) میزبان عموم علاقمندان است.

کد خبر 1755600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha