اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط کودکان و نوجوانان مسجدی در ماه رمضان 

شعبانی از اجرای برنامه های فرهنگی توسط کودکان و نوجوانان مسجدی بعد از نماز جماعت در مسجد زاغرم تفرش در ماه بهار قرآن و بهار طبییعت خبر داد.

ابراهیم شعبانی، ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن به برنامه های فرهنگی کانون فرهنگی هنری بقیه الله تفرش در این ایام اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: مراسم جزء خوانی و تلاوت قرآن کریم هر روز ساعت ۱۷ در مسجد زاغرم برگزار می شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در اول وقت هر شب در مسجد زاغرم، ضیافت افطاری ساده با کمک بانیان و خیّرین هر شب در مسجد  و  اجرای برنامه های فرهنگی توسط کودکان و نوجوانان مسجدی بعد از نماز جماعت را از جمله برنامه های کانون فرهنگی هنری بقیه الله مسجد زاغرم شهرستان تفرش در ماه مبارک رمضان دانست.

وی تفسیر و ترجمه یک آیه قرآن کریم مرتبط با جزء روزانه توسط امام جماعت هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء، اجرای طرح مسجد برقرار با محوریت جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به عنوان قلب تپنده مساجد در برنامه ها و فعالیت‌های مسجد با مشارکت و حمایت شهرداری و شورای اسلامی تفرش را از دیگر برنامه های این ایام دانست.

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای طرح و جشنواره حکمتهای نهج البلاغه با هدف آشنایی مخاطبان و خصوصا جوانان و نوجوانان با بیانات امیر المومنین علی علیه السلام و بهره مندی از آنها در زندگی از دیگر برنامه هاست به طوری که هر روز یک حکمت در کانال کانون مسجد بارگذاری می گردد و پرینت آن در تابلو مسجد نیز نصب می‌شود تا دانش آموزان آنها را حفظ کنند و قبل از ماه مبارک جشنواره برگزار شود و جوایز ارزنده ای به برترین ها اهدا گردد.
 
شعبانی برگزاری پویش و مسابقه حفظ جزء ۳۰ ام قرآن کریم ویژه خردسالان و دانش آموزان تفرشی ره نیز از برنامه های کانون دانست و ادامه داد: افرادی که تعداد بیشتری سوره از جزء ۳۰ حفظ کنند در پایان ماه مبارک رمضان در جشنواره شرکت می کنند و به نفرات برتر هدایای ارزنده ای اهدا می گردد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط کودکان و نوجوانان مسجدی در ماه رمضان 


مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله تفرش همچنین به اجرای دو طرح حکمتهای نهج البلاغه و پویش نهج البلاغه خوانی و نیز حفظ جزء ۳۰ ام قرآن کریم در راستای طرح مسجد برقرار اشاره کرد و گفت: این طرح ها به صورت شهرستانی برگزار می گردد.

وی همچنین برگزاری بازی و مسابقه ورزشی مثل فوتبال دستی و فوتبال در زمین چمن و کلاس هفتگی گروه سرود ریحانه ها را نیز از برنامه های دیگر این کانون، دانست و گفت:  برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم ویژه خواهران هر روز ساعت ۱۱ صبح در مسجد زاغرم شهرستان تفرش برگزار می شود.

کد خبر 1755669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha