«هرکسی روزه می گیرد، بازی نمی کند»/ انتقاد روزنامه نگار فرانسوی نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال فرانسه

یک روزنامه نگار فرانسوی با انتقاد از عملکرد مسئولان ورزشی فرانسه نسبت حذف بازیکنان مسلمان به دلیل روزه ، از بازیکنان مسلمان این کشور خواست تا سکوت نکنند و از حق شان برای ادای مناسک مذهبی شان‌ دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البطوله، دولت فرانسه محرومیت بازیکنان مسلمان از اجرای مناسک مذهبی شان از جمله روزه داری ماه رمضان را ادامه می دهد.

«رومن مولینا» روزنامه نگار فرانسوی گزارشی درباره این موضوع از طریق فیلمی که در یوتیوب منتشر کرد، انجام داد و به باشگاه‌های لیگ ۱ و لیگ ۲ اشاره کرد که از روزه گرفتن بازیکنان خود جلوگیری می کند.

مولینا تاکید کرد: این باشگاه‌ها به مسلمانان تاکید کردند که "هرکسی روزه بگیرد بازی نخواهد کرد."

این روزنامه نگار فرانسوی اعلام کرد: سال ها پیش برخی باشگاه ها تا آنجا پیش رفتند که بازیکنان مسلمان را  هنگام صرف غذا تحت نظر داشتند و در ماه رمضان مجبور به غذا خوردن در حضور مسئولان شدند.

مولینان در گزارش خود به بازیکنی در لیگ ۱ اشاره کرد و نوشت: مربی او را تنها به دلیل خواندان نماز"تروریست" دانست.

این روزنامه نگار از تعهد بازیکنان مسلمان به "سکوت" انتقاد کرد و به لزوم دفاع از حقوق شان وادای مناسک مذهبی شان تاکید کرد.

وی تاکید کرد: جلوگیری از روزه گرفتن بازیکنان فقط یک "بهانه" است و هدف اصلی فرانسه همچنان هدف قرار دادن اسلام است.

این روزنامه نگار از تمرکز بر ماه مبارک رمضان و فراموش کردن مسائل مهم‌تر از جمله آزار جنسی در گروه های سنی باشگاه ها و همچنین دستکاری در مسابقات انتقاد کرد.

کد خبر 1755898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha