اقتصاد مردم‌محور راهبردی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: وقتی ما در حوزه تولید، اقتصاد و اشتغال مردم محور عمل کنیم اقتصاد کشور به سمت سلامت می‌رود و مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادی خواه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر ضمن تبریک سال نو  به شعار مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:  شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» آبستن معانی بسیاری است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی ما در حوزه تولید، اقتصاد و اشتغال مردم محور عمل کنیم اقتصاد کشور به سمت سلامت می‌رود و مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انتقاد ما به دولت هایی که تا کنون داشتیم این است که در بحث خصوصی سازیها بد عمل کردند گفت:  واقعا امروز اساسی ترین مطالبه مردمی بحث اشتغال، معیشت، مسکن و ازدواج جوانان است و وقتی صحبت از اشتغال و جهش تولید می کنیم  معنایش این است که باید حوزه واردات و صادرات ما مهندسی شود.

آزادی خواه بیان کرد: مهندسی این است که به تولید داخلی، دانش بنیان ها، مراکز رشد ایده های جوانان، خانه های خلاق و... اهمیت داده شود و اگر این اتفاق بیفتد مشکلات حل می‌شود.

 وی با بیان انکه امروز مشکل مردم شهرستان و مهمترین نیاز شغل برای جوانان است افزود: یکی از انتقادها به مسئولین این است که واقعا به تولید احترام گذاشته شود چرا که تولید کننده دنبال خدمت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  سوال این است که چرا در برخی کالاهایی که تولید آن را در داخل داریم و در ملایر و سایر نقاط کشور تولید می شود مجوز ۲ هزار و ۵۰۰ تن واردات داده شده  این اقدامات نابودی تولید را به همراه دارد  ما واقعا در برخی ایستگاه های اقتصادی دولت فکر انقلابی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه در راستای تحقق شعار رهبری ما باید شعار ندهیم و عمل کنیم افزود: تحقق شعار رهبری را باید در شعور انقلابی ببینیم و عمل کنیم  اینکه برخی که مانع تولید می‌شوند و به اسم انقلابی بودن کارهای غیر انقلابی می‌کنند مردم را آزارمی‌دهد.

اقتصاد مردم‌محور راهبردی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است

آزادی خواه با بیان اینکه  رهبری در سال گذشته با تولید کنندگان دو بار دیدار داشتند افزود: این امر نشان از اهمیت رهبری برای بحث تولید و حرمت به تولید کننده است

وی اظهار کرد: در حوزه خصوصی‌سازی ضعیف عمل کرده‌ایم و بانک‌های عامل به جای اینکه تسهیل گر امور باشند و تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی و تولیدکنندگان قرار دهند، اما موانع ایجاد می‌کنند

وی  با بیان اینکه مدلی جدیدی در کشور ایجاد شده و ما دیگر متکی به نفت نیستیم گفت: امروز در حوزه پتروشیمی ها، معادن و ... در  صادرات جایگاه خود  را پیدا کرده و باید  به همین سمت حرکت کنیم اما موضوع نگران کننده برای ما تورم است.

آزادی خواه افزود: این مهم باید مدیریت هنوز در موضوع یارانه ها راهبرد درست نداریم مدل کالا برگ الکترونیکی که به صورت فعلی در حال عرضه است، به هیچ عنوان مد نظر ما نبوده و به تصویب نرسیده و یک تخلف قانونی محسوب می‌شود، بنابراین در تلاش هستیم که آن را اصلاح کنیم. شرط اجبار خرید ۵۰۰ هزار تومانی در بحث کالا برگ الکترونیکی برای خرید، درست و قانونی نیست و در تلاش هستیم که آن را اصلاح کنیم.

وی با تاکید به اینکه ما امروز در کشور و شهرستان به مسئولان و مدیران توانمند نیاز داریم افزود: اینجا جای سیاسی کاری نیست ما باید دنبال خدمت و کار برای مردم باشیم و از مدیران توانمند حمایت می‌کنیم اما  به افرادی که در خدمت به مردم وظیفه خود را انجام نمی‌دهند و دنبال سیاسی کاری هستند، اجازه حضور نمی‌دهیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط قوت مجلس یازدهم را وجود چهره های انقلابی و مجرب برشمرد و تصریح کردبا این وجود دیدیم که انگیزه خدمت در بین نمایندگان بالاست، از سوی دیگر قوانین خوبی در حوزه های مختلف  نهادینه و ابلاغ شد.

وی افزود: اما با توجه به اینکه مجلس محل تضارب آرا است در مجلس یازدهم  این کمتر دیده شد و نقطه ضعف دیگر نوع برخی نگاه های اقلیتی بود که به جای پرداختن به اولویت ها به برخی نظریات دیگر که اولویت کشور نبود پرداخته شد اما در کل مجلس یازدهم، مجلس پر کاری بود  عده ای نمی خواستند  که انقلابی بودن مجلس را باور کنند  پیکره  این مجلس انقلابی و مورد تایید بود و این را باید فاکتور خوبی محسوب کرد.

 آزادی خواه یادآور شد: امیدواریم در مجلس دوازدهم شاهد تضارب آراء بیشتری باشیم و بیش از گذشته نسبت به  مطالبات و نیازمندی‌های جامعه توجه داشته و آن ها را در اولویت قرار دهیم.

وی به  انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بحمد الله این انتخابات نیز با خوبی و صحت و سلامت انجام شد و یکی از مهمترین فاکتورها مشارکت خوب مردم ملایر و شور انتخاباتی  با توجه به تعداد بالای کاندیداهایی مجلس در شهرستان ملایر بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  بعد از تایید  انتخابات از سوی شورای نگهبان دیگر جای اما و اگری برای انتخابات وجود ندارد گفت: از اعتماد مردم تقدیر و تشکر می کنم و با  توجه به وظیفه خطیری که برای سومین بار به بنده سپرده شد تمام تلاش خود را  رشد و تعالی و توسعه شهر به کار خواهم گرفت.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات برای تعیین یک نماینده باقی مانده از بین دو نفر از کاندیداهای شهرستان که به دور دوم راه یافته افزود: امیدواریم که این  انتخابات نیز به خوبی برگزار شود و هر کدام از این دو نفر به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا کنند راهبرد بنده  برای پیشبرد اهداف شهرستان است

آزادی خواه با بیان اینکه انتخابات با همه فراز و نشیبهایی که داشت بحمد الله برگزار شد و حرف آخر را مردم زده و برنده اصلی مردم هستند  افزود: من با افتخار دست مردم ملایر را می‌بوسم.

 وی با تاکید بر اینکه  خط کشی ها و مرز بندیها را اصلا قبول ندارم تصریح کرد: مشارکت در انتخابات به حرمت نظام، آرمانهای امام و خون شهدا است و اگر کسانی هم به هر دلیلی شرکت نکردند  برای آنها نیز حرمت قائل هستیم حرمت مردم برای ما شرط است بی شک مرز بندیها تفکر مردمی نیست همه مردم برای ما محترم هستند و خدمت به مردم وظیفه ما است.

اقتصاد مردم‌محور راهبردی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است

نماینده مردم ملایر در مجلس  شورای اسلامی همچنین به  پروژه های در حال اجرا در شهرستان اشاره کرد و افزود: این پروژه ها در حال پیشرفت است  که می‌توان به دامپروری شستا و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی اشاره کنیم که البته مشکل اصلی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در حال پیگیری تأمین منابع آن هستیم.

وی با بیان اینکه طی ۴ سال آینده اقدامات خوبی برای شهرستان خواهیم داشت افزود: امیدواریم در چهار سال آینده تمام پروژه‌های اصلی و ملی ملایر به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد که برای  هر کدام از پروژه‌های ملی ملایر به طور میانگین ۳۰۰ نفر اشتغال در نظر گرفته شده و پیش‌بینی این است که در چهار سال آینده حداقل برای ۱۲۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شود.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی به طور قطع به دنبال جذب پزشک متخصص و جراح قلب و عروق و راه‌اندازی بخش تخصصی قلب و عروق  در ملایر هستیم افزود: همچنین در حوزه پزشکی نیز تحولات دیگری خواهیم داشت  که قرار است دانشکده پرستاری شهرستان  به دانشکده علوم پزشکی تبدیل شود و  این خدمت بزرگی  برای شهرستان است.

کد خبر 1755903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha