حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

دوازدهمین قسمت از برنامه اذانگاهی شبستان با گزارش از فعالیت‌های اعضای کانون‌های مساجد در عرصه‌های مختلف به ویژه هنر و ادبیات روی آنتن و حکایت از توانایی و حضور فعالانه بچه‌های مسجد در این حوزه‌ها داشت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: برنامه اذان‌گاهی «شبستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷:۳۰ با اجرای «محسن قره‌شیخلو» از آنتن شبکه پنج سیما پخش می شود.

راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی

این برنامه که قرار است به مدت ۳۰ شب مهمان خانه‌ روزه‌داران شود، تلاش دارد، با نگاهی متفاوت به موضوع مسجد و فعالیت‌های مسجدی بپردازد.

در ادامه مروری بر آنچه که در برنامه یکشنبه ۵ فروردین مصادف با سیزدهمین روز از ماه رمضان روی آنتن شبکه تهران رفت، خواهیم داشت.

در ابتدای برنامه گروه سرود دخترانه «نغمه سپیدار» از کانون فرهنگی هنری «ثارالله» منطقه ۱۱ تهران به اجرا پرداختند و در ادامه «مجردفر» مربی این گروه در رابطه با فعالیت‌های هنری و سرودهایی که تاکنون توسط دختران عضو در گروه اجرا شده است، گفت: ما به مدت چهار است که فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و همواره اجراهای مختلفی را در اماکن و حتی شهرهای دیگر داشته‌ایم، اما یکی از شاخص‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین اجراها به زمانی بر می گردد که در محضر رهبر انقلاب سرود «روح هستی» را اجرا کردیم، ما با حدود شش گروه سرود دخترانه دیگر در بیت حضور داشتیم و بسیار خوشحال بودیم به ویژه پس از آنکه ایشان از گروه سرود ما تمجید و بچه ها را تشویق کردند. این اولین بار بود که گروه‌های دخترانه در محضر رهبری اجرا داشتند.

وی ادامه داد: هرگز تصور نمی کردیم به این زودی و تازه یکسال پس از آغاز فعالیت گروه، این توفیق نصیب‌مان شود که در محضر ایشان اجرا داشته باشیم، از سوی دیگر پس از پایان اجرا و زمانی که معظم‌له آنجا را ترک کردند یک نفر را فرستادند و از طرف ایشان به ما گفتند که حضرت آقا از اجرای شما بسیار خوشحال شدند، همین امر باعث شادی بسیار بچه های گروه شد.

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

مجردفر در ادامه در مورد استقبال و واکنش مردم از اجراهای این گروه اظهار کرد: هرجایی که برای اجرا می رویم بسیاری از خانواده‌ها مراجعه می‌کنند و از علاقه فرزندشان برای شرکت و عضویت در گروه سرود می‌گویند، والدین دوست دارند که فرزندشان در گروه ما عضویت داشته باشند به همین دلیل تمام تلاش من این بود که بتوانم از نقاط مختلف تهران عضو بگیرم تا همه اعضا حداقل برای یکبار هم که شده در اجراها حضور داشته باشند.

در ادامه برنامه اذانگاهی شبستان، گزارشی از چندین مسجد و کانون فرهنگی هنری از استان یزد پخش شد که در بخش اول این گزارش حجت الاسلام دهقان، امام جماعت مسجد باب الحوائج منطقه حسن آباد شهر یزد در مورد فعالیت های این مسجد اظهار کرد: با توجه به شرایط منطقه و آسیب های اجتماعی و از سوی دیگر عدم وجود مسجد فعال در عرصه فرهنگی و دینی در سطح منطقه ما، همه تلاش خود را معطوف به ارایه خدمات و فعالیت در عرصه های مذکور کرده‌ایم، به طوری که مسجد از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ یکسره باز است.

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

در ادامه گزارشی از بخش های مختلف این مسجد و کلاس‌هایی نظیر خیاطی، زیورآلات، کلاس های ورزشی نظیر والیبال، بدمینتون و ... پخش شد.

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

بخش دیگر این گزارش اختصاص به مسجد امام کاظم (ع) یزد داشت که طی آن امام جماعت مسجد در مورد فعالیت‌‎های مسجد و کانون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تصاویری پخش شد که از جمله آنها می توان به کلاس های حفظ قرآن، آموزش صوت و لحن، دوره های آموزش زبان انگلیسی، نقاشی، دوره های ورزشی نظیر تنیس روی میز و کاراته اشاره کرد.

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

در ادامه از مسجد «بلوری زاده» یزد و گروه سرود «فجر جاوید» از کانون غدیر تصاویری پخش شد که در این بخش «محسن منشی زاده» مدیر این کانون با اشاره به فعالیت های گروه سرود اظهار کرد: امسال در طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» تلاش کردیم تا برنامه های متنوعی داشته باشیم که از جمله آنها می‌توان به کلاس سرود که با آموزش شعرخوانی و فن بیان همراه بود اشاره داشت، ضمن اینکه امسال برای اولین بار دوره سرود-نمایش را برگزار کردیم.

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

اما بخش دیگر از برنامه اذانگاهی شبستان همراه با شعرخوانی «نگار رفیعی وردنجانی» عضو کانون فرهنگی هنری «فتح الابواب» بود، وی که از شهرستان وردنجان از استان چهارمحال و بختیاری برای حضور در برنامه عازم پایتخت و مسجد صنیع الدیوان شده بود، یکی از اشعار خود در وصف امام رضا (ع) را خواند.

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

وی در ادامه و پس از خواندن این ابیات در مورد علاقه خود به شعر گفت: در این مسیر از همان ابتدا پدرم مشوق بود و کمکم می کرد، این مساله باعث شد تا من به این عرصه به ویژه شعر آیینی علاقه مند شوم.

حکایت تخصص بچه‌های مسجد در هنر و ادبیات

کد خبر 1756039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha