بهره مندی ۲۷۴ هزار مسافر نوروزی از اقامتگاه‌های خراسان جنوبی

شاهوردی از اقامت ۲۷۴ هزار و ۵۵۲ مسافر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری خراسان جنوبی خبر داد.

هادی شاهوردی - میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی از اقامت حدود ۷۰ هزار نفر مسافر از ۲۴ اسفندماه تا ۵ فروردین در هتل، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، بومگردی و... خبر داد و گفت: این تعداد معادل ۲۵.۳۲ درصد است.

وی میزان اقامت در هتل را سه هزار و ۸۵۳ نفر معادل ۵.۵۴ درصد اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی ۳۵۲ نفر هم از مزایای اقامتگاه‌های سنتی بهره مند شدند.

شاهوردی میزان اقامت در مجتمع های گردشگری را سه هزار و ۸۵۴ نفر و در مهمانپذیرها را هزار و ۸۲۴ نفر عنوان کرد و یادآور شد: از ۲۴ اسفندماه تا ۵ فروردین ۱۶ هزار و ۷۳۳ نفر معادل ۲۴.۰۷ درصد هم در اقامتگاه‌های بومگردی اقامت داشتند.

این مقام مسئول میزان اقامت در خانه مسافرها را هزار و ۴۷۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۳ هزار و ۳۶۵ نفر در زائرسراها و ۸۹۱ نفر در اردوگاه‌ها، بیش از ۲ هزار نفر در مجتمع های بین راهی و پنج هزار و ۱۵۱ نفر هم در منطقه گردشگری اقامت داشتند.

وی تعداد کل اسکان در اقامتگاه‌های غیررسمی را ۲۰۴ هزار و ۵۸۰ نفر معادل ۷۴.۵۱ درصد و میزان کل اقامت در اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری را ۲۷۴ هزار و ۵۵۲ نفر اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای برنامه های نظارتی از این اماکن گفت: در این بازه زمانی ۹۵ بازدید نظارتی از اماکن و اقامتگاه ها انجام شده است که از این تعداد ۲۶ مورد از مراکز اقامتی، ۲۲ مورد از دفاتر خدمات مسافر، ۸ مورد از رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی انجام شده است.

شاهوردی یادآورشد: در بازدیدهای به عمل آمده ۳۲ تذکر به این مراکز داده شده که ۲۷ مورد به مراکز اقامتی، سه مورد دفاتر خدمات مسافرتی و دو مورد هم به مراکز پذیرایی داده شده است.

به گفته وی تعداد هفت مورد تشویق هم صادر شده است که دو مورد به مراکز اقامتی، چهار مورد دفاتر خدمات مسافرتی و یک مورد هم به مراکز پذیرایی داده شده است.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری در بازه زمانی ذکر شده را ۶۲۱ هزار و ۹۵۴ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۴۶ هزار و ۱۷۱ مورد از جاذبه های تاریخی، هزار و ۷۱۶ مورد از جاذبه های تفریحی، بیش از ۱۶۸ هزار مورد از جاذبه های طبیعی، ۳۵۵ مورد از موزه ها و ۱۷۱ هزار و ۳۱۲ مورد هم از جاذبه های مذهبی بازدید انجام شده است.

کد خبر 1756047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha