۴۵۸ مددجوی زندان شیروان مشغول به کار هستند

مدیر اداره زندان شهرستان شیروان گفت: اکنون ۱۵۸ نفر از مددجویان زندان این شهرستان در کارگاه های بیرون و ۳۰۰ نفر از مددجویان داخل زندان مشغول به کار هستند.

یزدان عاملی راد، مدیر اداره زندان شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: کارگاه اشتغال و حرفه آموزی شیروان و اردوگاه کاردرمانی استان در این شهرستان سال گذشته افتتاح شد که مساحت کارگاه حرفه‌آموزی این زندان ۴۵۰ متر مربع و مساحت اردوگاه کاردرمانی استان نیز ۴۵۰ متر مربع است.

وی عنوان کرد: تجهیزات آموزشی آن نیز در مجموعه کارگاه‌های تراشکاری، تاسیسات، جوشکاری، تعمیرات لوازم خانگی، مکانیکی و برق خودرو و غیره توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تامین و تجهیز شده است.

مدیر اداره زندان شهرستان شیروان اضافه کرد: دامپروری و کشاورزی، قالیبافی، خیاطی، معرق، تسبیح سازی، تولید صنایع چوبی تزئینی و سفال و تولید محصولات چرمی از جمله شغل های مددجویان زندانی این شهرستان است.

عاملی راد یادآور شد: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اولویت های کاری سازمان زندانیان است.   

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال در زندان‌ها علاوه بر حمایت از زندانیان، به خانواده زندانیان نیز برای تامین مخارج زندگی کمک می‌شود و زمینه مهارت آموزی زندانیان فراهم می‌شود.

مدیر اداره زندان شهرستان شیروان با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان دارد، بیان کرد: اکثر زندانیان شهرستان مشغول به کار هستند که اشتغال شماری از آنها در خارج از زندان و تعدادی دیگر نیز در واحدهای کارگاهی زندان است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

کد خبر 1756063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha