تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

سردار کریمی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، امروز (۶فروردین) در نشست شورای اداری استان مرکزی،  که با حضور استاندار مرکزی و امام جمعه اراک برگزار شد، پرداختن به بحث فرهنگی را یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری دانست و گفت: در راس بحث‌های فرهنگی پرداختن به موضوعات جهاد، شهادت و ایثار است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید داشتند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: این همان فرهنگی است که امروزه پایداری غزه را رقم زده است.  

وی همچنین با بیان اینکه کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) استان مرکزی در راس همه اقدامات قرار دارد، اظهار داشت: از سال ۹۳ این حرکت آغاز و در سال ۹۸ این کنگره را برگزار کردیم که یکی از مزایای کنگره، مزین شدن به نام امام راحل و پرداختن به سیره ایشان است.


 این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا باشند، ادامه داد: آرامش و امنیت امروز مرهون خون شهدا و ایثار رزمندگان اسلام است و ما باید ادامه دهنده راه این دلیر مردان باشیم.

سردار کریمی بر رونمایی از ۱۷ جلد کتاب نفیس در موضوعات مختلف با توجه به مبانی علمی امام راحل در زمینه جهاد و شهادت اشاره کرد و گفت: وجود ۷۲۰۰ شهید، ۱۶ هزار جانباز و ۷۰۰ آزاده نشان از وجود استانی انقلابی و مردمانی ولایتمدار و شهید پرور است.


فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه این استان نقش بی بدیلی در جبهه و جنگ داشته است، اظهار داشت: این استان صنعتی در دوران دفاع مقدس ۱۲۰ طرح مهندسی ارائه کرد.  

این مقام ارشد استان همچنین با بیان اینکه توجه به محرومان و محرومیت زدایی از دیگر برنامه های انجام شده در کنار فعالیت های فرهنگی است، ادامه داد: در این راستا بیش از یک هزار و ۸۶۰ منزل محرومان تعمیر یا ساخته شد.

وی همچنین راه اندازی نهضت اهدا جهیزیه را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و ادامه داد: بیش از ۲ هزار جهیزیه تقدیم مردم استان مرکزی شد.

سردار کریمی با بیان اینکه فرهنگ غربی با تمام توان جامعه ما را مورد هدف قرار داده است، اظهار داشت: در مقابل این فرهنگ نادرست، فرهنگ غنی اسلامی و فرهنگ شهید و شهادت قرار دارد و با ترویج بیش از پیش فرهنگ شهدا، می‌توان فرهنگ غنی اسلامی را احیا کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، همچنین به برگزاری گردهمایی ۲۰ هزار نفره پیشکسوتان جبهه و جنگ خبر داد و گفت: این گردهمایی سوم خردادماه سال جاری همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در اراک برگزار می‌شود.

کد خبر 1756068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha