هنرمندان آثار صنایع دستی و سوغات نوروزی خود را در معرض نمایش گذاشتند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان گفت: در هفتمین روز از ایام نوروز، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی به همراه یک سیاه چادر در محل پارک کوثر شهرستان شیروان با حضور مسئولان گشایش یافت.

حمید رازقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این نمایشگاه دارای بیش از ۱۰ غرفه شامل سفال و سرامیک، رودوزی های سنتی، منبت، گلیم، چرم دست دوز، زیورآلات سنتی، گره چینی و سایر لوازم مربوط به این بخش عرضه و تا سیزدهم نوروز نیز برقرار می باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این غرفه نمایشگاه عکسی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان نیز دایر است.

رازقی عنوان کرد: برخی از غرفه‌ نمایشگاه‌ها در زیر سیاه‌چادرها دایر است و تعدادی از سیاه‌چادرها نیز با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و در فضایی محصور اقدام به عرضه خوراکی‌های محلی به گردشگران نوروزی می‌کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان بیان کرد: این نمایشگاه باهدف معرفی آداب‌ و رسوم و فروش سوغات و صنایع‌دستی، طبخ غذاهای محلی و پخت نان محلی برپا شده که تا به امروز که مورد استقبال گردشگران و مراجعین قرار گرفته است.

رازقی اضافه کرد: سال های گذشته بیشترین فروش متعلق به رشته‌های دست بافته‌های داری و زیراندازها، هنرهای چوبی و حصیربافی، سفال و سرامیک، رودوزی‌های سنتی و البسه محلی، نساجی‌ سنتی، زیورآلات بوده است.

در حاشیه جشنواره نوروزی شهر تاریخی قزوین، اجرای برنامه های شاد و متنوع، مراسم آیینه اقوام مختلف استان ها، عروس بران، چوب بازی، نقالی، ضرب زورخانه ای، موسیقی بختیاری، لافند بازی، موسیقی سنتی قزوین، موسیقی و سایر برنامه شاد در محل دولتخانه صفوی به مسافران و گردشگران نوروزی ارایه می شود.

کد خبر 1756114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha