نظام‌نامه حمایت و پشتیبانی از جهادگران تدوین شد

سردار زهرایی گفت: نظام‌نامه حمایت و پشتیبانی از جهادگران تدوین شده و پس از تایید فرماندهی کل سپاه ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی شامگاه (۷ فروردین) در همایش تجلیل از جهادگران برتر شهرستان بیرجند اظهار کرد: امسال، سال خاصی را در پیش داریم و نبرد آخرالزمانی شکل جدیدی به خود گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه گروه حماس سال قبل توانست ورق رویارویی جبهه حق با استکبار را برگرداند و تعریف جدیدی را از این نبرد آغاز کرد، گفت: نبرد خون با شمشیر را زنده کرد و نبرد بین اراده‌ها با ارابه‌ها را به رخ کشاند و نشان داد که اگر ایمان و اراده داشته باشید و به خدا توکل کنید چهارمین ارتش مجهز دنیا هم در مقابل گروه کوچکی موفق نمی‌شود حتی به اهداف سیاسی خود برسد چه برسد به اهداف نظامی.

وی ادامه داد: اکنون نزدیک شش ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی گذشته است و رژیم کودک‌کش صهیونیستی حتی هنوز به اهداف نظامی خود از جمله محو حماس و تخلیله کامل غزه نرسیده است و به اعتراف یکی از  مسئولین عالی رتبه آمریکای جهانخوار کارشان چنان افت کرده که اکنون با گروه‌های نیابتی ایران دست و پنجه نرم می‌کنند.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه ایران به ابرقدرتی تبدیل شده است که معادله جنگ اوکراین با روسیه تغییر می‌کند و یمن با پشتوانه معنوی بسیار قوی در دریا، عملیات‌های محیرالعقول انجام می‌دهد، تصریح کرد: اما همین ایران قوی یک پاشنه آشیل به نام مشارکت مردم و حلقه میانی بین حاکمیت و مردم دارد که اگر به آن نپردازد دچار لطمه و آسیب خواهد شد.

وی گفت: ما با داشتن استانداران جهادی و انقلابی و مردمی و رئیس جمهور انقلابی و مردمی نمی‌توانیم مردم را پای کار بیاوریم بلکه به یکسری فرایندها و استانداردسازی‌هایی در مردمی‌سازی نیاز داریم که خروجی آن کار مردم شود.

مدیریت و مالکیت به مردم واگذار شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه به سال امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: برخی متاسفانه اشتباه برداشت کردند و دنبال این هستند که سرمایه‌های مردم چگونه وارد اقتصاد شود؛ در حالی که اصلاً صحبت مردمی‌سازی اقتصاد مطرح نیست بلکه منظور این است که چگونه تصدی‌گری دولت در اقتصاد کم و کمتر شود و در مدیریت و مالکیت به مردم واگذار شود البته هواداری اقتصاد همیشه با دولت است که بداند سر بزنگاه‌ها مداخله کند که بازار بهم نریزد و توازن برقرار باشد.

سرار زهرایی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا با گفتمان‌سازی فهم مشترکی از مردمی‌سازی در اقتصاد رقم بخورد، بیان کرد: در سیاست هم همین است و اگر فتنه کبیر ۱۴۰۱ اتفاق افتاد به دلیل نبود فهم مشترکی در مردمی‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها و امورات سیاسی کشور بود.

به گفته وی؛ در اذهان جوانان و نسلی از این ملت شریف، دشمن آنقدر با برنامه ورود کرد که مقام معظم رهبری فرمودند کار و برنامه‌ریزی دشمن قابل تحسین بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: مردم اگر نقش‌آفرینان واقعی عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ باشند، دشمن جایی برای عرض اندام پیدا نمی‌کند.

سردار زهرایی در ادامه با بیان اینکه جهادگران باید موتور متحرک و بسیج‌کننده ملت برای تحقق شعار سال باشند، تصریح کرد: همه جهادگران یک وظیفه عام و کلان یعنی فتح قدس بر عهده دارند و یکی هم جنگ با فقر و  محرومیت است که از قبل با خدمات مومنانه آغاز کردم.

برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران آسمانی در ۱۳ شهریور امسال

وی با اشاره به اینکه ۱۳ شهریور به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت شده، ادامه داد: اجلاسیه ملی جهادگران آسمانی ۱۳ شهریور امسال در فردوس برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد گفت: یکی از کمیته‌های این کنگره، محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی است.

نظام‌نامه حمایت و پشتیبانی از جهادگران تدوین شد

سردار زهرایی با اشاره به اینکه اجلاسیه جهادگران سوم خرداد ماه در خرمشهر برگزار خواهد شد، افزود: نظام‌نامه حمایت و پشتیبانی از جهادگران تدوین شده و پس از تایید فرماندهی کل سپاه ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر در مجلس شورای اسلامی هم تصویب شود بخش اعظمی از مشکلات جهادگران در حوزه حقوقی، قانونی، درمان و شهید خدمت و صدور مجوزها حل می‌شود.

کد خبر 1756229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha