مدرسه‌ای در شمال ایتالیا «عید فطر» را تعطیل رسمی اعلام کرد

رسانه‌های محلی گزارش دادند: با وجود انتقادها و تهدیدها، مدرسه‌ای در شمال ایتالیا بر تصمیم خود مبنی بر تعطیلی یک روزه عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان به طور مصمم ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، رسانه‌های محلی گزارش دادند که با وجود انتقادها و تهدیدها، مدرسه‌ای در شمال ایتالیا بر تصمیم خود مبنی بر تعطیلی یک روزه عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان به طور مصمم ایستاده است.

مدرسه «اقبال مسیح» در «پیولتلو»، منطقه ای در نزدیکی میلان که ۴۰ درصد دانش آموزان آن را مسلمانان تشکیل می دهند، پس از اینکه تصمیم گرفت روز عید فطر را تعطیل اعلام کند، مورد انتقاد و حتی تهدیدات راست افراطی قرار گرفت.

آژانس خبری ایتالیایی «آنسا» گزارش داد که دفتر مدارس منطقه‌ای «پیولتلو» هفته گذشته اعلام کرد که تصمیم این مدرسه برای تعطیل کردن روز عید فطر غیرقانونی است و از آن خواست تا در این تصمیم تجدید نظر کند.

بسیاری از سیاستمداران ایتالیایی از جمله «ماتئو سالوینی»، معاون نخست وزیر نیز از این اقدام انتقاد کرده و آن را غیر قابل قبول توصیف کردند.

اما با وجود همه این انتقادها، مدرسه «اقبال مسیح» اعلام کرد که به این تصمیم پایبند است و خواستار احترام به انتخابی شد که به‌طور خودجوش اتخاذ شده است.

مسئولین این مدرسه در بیانیه ای اعلام کردند که بر اساس دلایلی، معتقدیم که این تصمیم با حق تحصیل و قانون اساسی ایتالیا سازگار است و بنابراین اجرای آن کاملا قانونی است.

آنها تاکید کردند که تصمیم خود را به طور قطع اجرایی خواهند کرد و دانش آموزان مسلمان این مدرسه روز عید فطر امسال را تعطیل خواهند بود.

کد خبر 1756236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha