تقویت رویکرد امید به آینده، رسالت مهم اهالی قلم و هنر است

بانوی نویسنده قمی تصریح کرد: از جمله رسالت های مهم اهالی قلم و اصحاب هنر این است که در راستای تقویت رویکرد امید به آینده در سطح جامعه اهتمام بورزند.

سمیه عالمی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که از جمله نیازهای جامعه برای دست یابی به اهداف تحولی، برخورداری از نشاط لازم و نیز امید به آینده است، گفت: اهالی هنر و ادبیات نباید مروج ناامیدی و یأس در جامعه باشند البته کسی منکر مشکلات و ضعف ها و نقص ها نیست اما باید رویکرد کلی ما تقویت فضای همدلی و امید به آینده در بین مردم خاصه نسل جدید باشد.

وی افزود: چه اهالی قلم و نویسندگان و چه اهالی هنر و فعالان رسانه باید بدانند که اگر نگاه ما به آینده نگاه امیدوارانه نباشد طبعاً نمی توانیم جامعه را به سمت سرزندگی و تحول و نشاط دعوت کنیم.

نویسنده رمان"مسافر جمعه" همچنین گفت: ما باید در کارمان و محصولمان به گونه ای عمل کنیم که در نهایت مخاطب ما با وجود همه زشتی ها و ضعف ها در جامعه آن نور و امید را ببیند و دریافت کند چرا که همین نور، ولو این که به سان کورسوی امیدی هم باشد، هدایت کننده و محرک است.

عالمی افزود: از سوی دیگر در ادبیات و هنر و رسانه ما نباید از اهمیت توجه دادن مخاطب به هویت ملی، دینی و اجتماعی غافل شویم و کار نویسنده و هنرمند و فعال رسانه ای این است که با زبان و تخصص خود که باید همراه با تعهد باشد، به روایتگری صحیح بپردازد و البته از گوشزد کردن ضعف ها و ناکارآمدی ها به شیوه درست غفلت نکند.

وی خاطرنشان کرد: من همواره گفته ام که اگر قرار بر این بود انسان ایرانی که اسکندر به او حمله کرده، تحت فشار مغول بوده، با سختی های بسیار دست و پنجه نرم کرده و حتی تکه تکه سرزمینش را از دست داده از ادامه زندگی نااُمید شود، الان این کشور دست ما نبود و نامی از ایران و ایرانی هم باقی نمی ماند بنابر این ما همواره با امید در این سرزمین عزیز زندگی کرده ایم و با همدلی و سخت کوشی بر مشکلات خود در طول زمان فائق آمده ایم.

عالمی گفت: ما باید اولاً به آینده امیدوار باشیم و ثانیاً هم این که رویکرد امیدبخش را در جامعه تقویت کنیم چرا که در سایه همین امید است که می توانیم میراث خوبی برای نسل های آینده این کشور بر جای بگذاریم و اینجا رسالت و نقش نویسندگان، هنرمندان، اهالی رسانه و دیگر تریبون داران بیش از پیش حائز اهمیت می شود.

کد خبر 1756263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha